تامین دارو برای بیماران مبتلا به CF در استان مرکزی

۰۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۷ کد : ۴۲۵۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از تامین دارو برای ۴۰ بیماران مبتلا به CF یا «سسیتیک فایبروزیس» در استان مرکزی خبرداد.
تامین دارو برای بیماران مبتلا به CF در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به اینکه در استان مرکزی ۴۰ نفر به بیماری CF مبتلا هستند، اظهار کرد: «پانکراتین» دارویی است که مکمل آنزیم‌های لوزالمعده برای هضم چربی‌ها و کربوهیدرات‌هاست.

پانکراتین برای هضم مواد غذایی بیماران CF ضروری است

وی افزود: بیماران CF یا «سسیتیک فایبروزیس» که به طور مادرزادی انسداد مجرای لوزالمعده دارند، این آنزیم را ندارند؛ بنابراین این دارو برای هضم مواد غذایی که بیماران مصرف می‌کنند حیاتی است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برند اصلی داروی این بیماری، «کرئون» و برندی آلمانی است که اواخر اسفند ماه سال گذشته در مراکز درمانی و داروخانه های منتخب توزیع شد و هم اکنون در مراکز موجود میباشد.

یادگاری در ادامه افزود: برند ایرانی این دارو با نام تجاری «کرئوفورت»، دارویی عارضه‌دار است و عوارض گوارشی ایجاد می‌کند بنابراین چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برند دیگر این دارو با نام تجاری «پنگرول» که آلمانی است درحال حاضر در کشور توزیع شده و سهمیه استان مرکزی نیز جذب شده است.
انتهای پیام

کلید واژه ها: تامین دارو بیماران مبتلا به CF معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :