در ایام نوروز؛

روزانه ۴ تا ۶ داروخانه در استان مرکزی بازدید می‌شود

۰۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۶ کد : ۴۲۵۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۲ تیم به‌صورت ۲۴ ساعته از داروخانه‌های استان مرکزی بازرسی می‌کنند.
روزانه ۴ تا ۶ داروخانه در استان مرکزی بازدید می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر آزاده ناظری مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو گفت: همچنین روزانه بین ۴ تا ۶ بازدید در ۳ شیفت کاری و با حضور ۴ بازرس انجام می‌شود.

 وی درخصوص وضعیت تامین داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج با توجه به تعطیلات نوروزی گفت: داروی بیماران صعب‌العلاج همواره با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار داروخانه‌های منتخب که برای توزیع این داروها انتخاب شده‌اند، قرار می‌گیرد. در مجموع ارتباطی میان توزیع داروهای بیماران صعب‌العلاج با ایام تعطیل و غیرتعطیل وجود ندارد.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو با اشاره به اینکه دارو‌های داروخانه‌های مراکز درمانی به‌صورت روزانه تأمین می‌شود و دارو‌های درخواستی این داروخانه‌ها به سرعت توسط شرکت‌های پخش تحویل داده می‌شود، ادامه داد: همچنین تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و به تمامی داروخانه‌ها سبد ۱ ماهه شیرخشک داده شده و خوشبختانه مشکلی از این بابت در شهر اراک وجود ندارد.

ناظری بیان کرد: بازرسی از داروخانه‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته توسط ۲ تیم انجام می‌شود که ۱ تیم در صبح، یک تیم در عصر و شب فعال است و روزانه بین ۴ تا ۶ بازدید در ۳ شیفت کاری و با حضور ۴ بازرس انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار حضور ۱۰۰ درصدی بازرسان حوزه دارو اداره فنی و نظارت بر مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از ظرفیت تمامی حوزه‌های معاونت غذا و دارو این دانشگاه استفاده شده تا که بازرسی‌ها بی‌وقفه و به صورت مستمر انجام شود.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: بازدید داروخانه ایام نوروز معاونت غذا و دارو اراک دکتر ناظری


نظر شما :