چشمان بیدار سازمان غذا و دارو و ارائه اطلاعات دارویی در لحظه

۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۳ کد : ۴۲۶۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۸
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو چگونگی استفاده از سامانه تیتک برای کسب اطلاعات دارویی را تشریح کرد.
چشمان بیدار سازمان غذا و دارو و ارائه اطلاعات دارویی در لحظه

 مهندس  سعید کاظمی ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره کل بازرسی وزارت بهداشت به‌عنوان متولی سامانه اطلاعات دارویی کشور افزود: در صورت عدم دسترسی مردم  به سامانه مذکور اصلاً جای نگرانی وجود ندارد چرا که داروهای کمیاب در سامانه و اپلیکیشن تیتک TTAC  قابل‌جستجو بوده و کاربران می‌توانند به داروی موردنظر از نزدیک‌ترین داروخانه دسترسی پیدا کنند.

وی  در توضیح بیشتر گفت: در نرم‌افزار تلفن همراه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت که به TTAC معروف است و از طریق سامانه و بازار امکان دسترسی دارد، قسمتی  تحت عنوان  داروهای کمیاب وجود دارد که البته به‌زودی به "جستجوی فرآورده‌های سلامت‌محور" تغییر نام پیدا می‌کند. در این بخش امکان جستجوی دارو  میسر است.    

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو تصریح کرد: هر فرد می‌تواند نام برند یا ژنریک داروی مدنظر خود را باتوجه‌به مختصات جغرافیایی خود جستجو نموده و نرم‌افزار نزدیک‌ترین داروخانه‌ای که آخرین استعلام از آن فرآورده را داشته؛ پیشنهاد می‌دهد و این امر از سردرگمی فرد متقاضی برای جستجوی دارو  جلوگیری می‌کند.

به گفته مهندس کاظمی روش مذکور درباره روش یافتن شیرخشک هم مصداق دارد.

کلید واژه ها: اطلاعات دارو سازمان غذا و دارو


نظر شما :