سال گذشته؛

۱۸ مرکز عطاری سال ۴۰۲ در استان مرکزی پلمپ شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۸ کد : ۴۲۶۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳
سرپرست معاونت غذا و دارو اراک گفت: سال گذشته ۱۸ واحد عطاری و مرکز عرضه گیاهان دارویی در استان مرکزی به دلیل فروش داروهای مخدر و روانگردان پلمپ شد.
۱۸ مرکز عطاری سال ۴۰۲ در استان مرکزی پلمپ شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: ۴۶۷ مورد بازرسی مشترک سال گذشته از عطاری ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی، شرکت های پخش، باشگاههای ورزشی و داروخانه ها در سطح استان انجام شده است.

وی افزود:در  بازرسی های انجام شده از واحدهای تحت پوشش معاونت در سال گذشته، ۴۵ فقره بازدید از عطاری ها، ۱۶۹ فقره بازدید از باشگاه ها و ۲۲۳ فقره بازدید از داروخانه های تحت نظارت و همچنین ۳۰ فقره بازدید از شرکت های پخش، تحت نظارت این اداره صورت گرفته است.

دکتر یادگاری افزود: همچنین در گشت مشترک کارشناسان اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی-سنتی و مکمل به همراه بازرسان تعزیرات و اتاق اصناف در مدت زمان یاد شده، از واحدهای عطاری در سطح شهر، تعداد ۱۱۰۱ قلم کالای غیرمجاز و مخدر(متادون، ترامادول و...) از ۲۴ واحد عطاری به ارزش ریالی کشف و ضبط گردید و واحدهای متخلف به مراجع قانونی ذیربط معرفی شدند.

سرپرست معاونت غذا و دارو تاکید کرد: البته به خاطر اهمیت موضوع و رابطه مستقیم آن با سلامت مردم، بازرسی های این واحد جهت پیشگیری و مبارزه با عرضه هر گونه داروهای غیرمجاز و قاچاق طبیعی، سنتی و مکمل در سطح عطاری ها به صورت هفتگی در حال انجام می باشد.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: عطاری پلمپ سال 1402 معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :