۲۰ قلم دارو سهمیه ای در داروخانه های استان مرکزی توزیع شد

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۲ کد : ۴۲۷۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۰ قلم دارو به صورت سهمیه ای برای جبران کمبود اقلام دارویی در سطح داروخانه های استان مرکزی توزیع شده است.
۲۰ قلم دارو سهمیه ای در داروخانه های استان مرکزی توزیع شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزود: بسیاری از کمبودهای دارویی اعلام شده، از نظر ما کمبود دارویی واقعی نیستند بلکه داروهایی هستند که نوع داخلی آن در بازار وجود دارد و صرفا به دلیل اصرار بیمار یا تجویز پزشک، نوع خارجی آن تجویز می شود.
وی اظهار داشت: استان مرکزی با مدیریت در اقلام دارویی سهمیه ای تاکنون با مشکل بحرانی نداشته است و در تامین دارو های بخش سرپایی و بستری بیمارستانی نیز کمبود وجود ندارد.
سرپرست معاونت غذا و دارو ادامه داد: در حال حاضر طبق گزارشات دریافتی از داروخانه ها به طور میانگین ماهانه حدود ۵۰ قلم کمبود دارویی داریم که هیچک از آنها داروهای بسیار با اهمیت نیستند و کمبود آنها جان بیماران را تهدید نمی کند.
این مقام مسئول مبتلایان به بیماری‌های ام. اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و پیوندی را از جمله بیماران خاص دانست و تأکید کرد: در حال حاضر مشکل دارویی برای این بیماران وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای تامین طیفی از داروهای بیماران خاص در اراک کمبودهایی وجود داشت که با هماهنگی و رایزنی این اقلام از تهران تامین شد و در اختیار بیماران قرار گرفت.

دکتر یادگاری در پایان گفت: مراکز درمانی، بیمارستانی و شرکت هایی دارویی استان موظف هستند پیش از اتمام اقلام دارویی، مراتب را اعلام کنند تا با مدیریت زمان برای تامین به موقع و رضایت بیماران اقدام شود.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: دارو سهمیه داروخانه ها معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :