تداوم توزیع "داروی وارفارین" در داروخانه های استان مرکزی

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۳ کد : ۴۲۸۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ هزار داروی وارفارین" از ابتدای سال جاری در داروخانه های استان توزیع شد.
تداوم توزیع "داروی وارفارین" در داروخانه های استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص کمبود داروی وارفارین که طی سال گذشته با تقاضای زیادی مواجه شد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵ هزار عدد داروی وارفارین در داروخانه های استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه تمام سهمیه های وارفارین استان در بازار توزیع می شود، گفت: مصرف ماهانه وارفارین در استان ۱۰ هزار عدد است و با وجود توزیع چندبرابری هنوز بازار اشباع نشده است. 
دکتر یادگاری به بیماران توصیه کرد: داروی وارفارین را به اندازه مصرف یک هفته تهیه کنند. (وارفارین (warfarin) از گروه داروهای ضد انعقاد خون است که موجب می‌شود خون راحت‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند)وی همچنین تاکید کرد: اقلام دارویی مورد نیاز در داروخانه های استان موجود است و هیچگونه کمبودی وجود ندارد به نحوی که هم اکنون شرایط توزیع دارو در سطح استان مطلوب می باشد و اقلام دارویی مورد نیاز طی هماهنگی های انجام شده با شرکت های پخش دارو بصورت مرتب توزیع می شود.سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص توزیع شیرخشک در سطح استان نیز گفت: ظرفیت انبار داروخانه های استان برای سه تا چهار ماه آینده از شیر خشک مورد نیاز تکمیل است و امکان تهیه این قلم در داروخانه های استان به راحتی وجود دارد.

کلید واژه ها: توزیع دارو وارفارین معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :