معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

پایانی بر قاچاق و کمبود شیرخشک/ توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در داروخانه‌ها به ثبات رسید

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۰:۰۳ کد : ۴۲۸۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توزیع شیر خشک با ثبت کد ملی نوزاد در داروخانه‌ها به ثبات رسیده است و دسترسی عمومی به شیر خشک فراهم است.
پایانی بر قاچاق و کمبود شیرخشک/ توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در داروخانه‌ها به ثبات رسید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر علی یادگاری؛ با اشاره به اینکه از ۲۰ مهر سال گذشته طرح کشوری تحویل شیرخشک با ثبت کدملی در داروخانه‌ها آغاز شد، خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح، دانشگاه علوم پزشکی اراک بیشترین آمار ثبت و استعلام گیری در کشور را داشت و میزان موجودی شیرخشک‌های معمولی و رژیمی شرکت‌های پخش در وضعیت مناسبی است و کمبودی گزارش نشد.
وی بیان اینکه استان مرکزی ماهانه به ۲۰۰ هزار قوطی شیرخشک در ماه نیاز دارد، گفت: در حال حاضر سامانه تی‌تیک برای ثبت شیر خشک فعال است و ۱۸۰ داروخانه، ۲ شرکت تولید کننده شیر خشک و ۱۴ شرکت پخش شیرخشک معمولی فعالیت دارند.
دکتر یادگاری با اشاره به اینکه در حال حاضر برای کودکان زیر ۲ سال نیازمند تغذیه با شیر خشک معمولی در هرماه ۱۰ عدد یارانه‌ای و ۱۰ عدد آزاد با ثبت کد ملی از داروخانه‌ها قابل دریافت است، اظهار کرد: داروخانه‌های مراکز دولتی و داروخانه‌های مناطق دور دست از سامانه حذف نشده اند تا دسترسی افراد به شیر خشک با چالشی روبرو نشود.
وی با بیان اینکه اتباع در صورت نیاز کودک به شیر خشک معمولی، با داشتن کد اختصاصی کارت اقامت موقت می‌توانند به داروخانه‌ها مراجعه نمایند و با شرایط مذکور نسبت به تهیه آن اقدام نمایند، تصریح کرد: لذا اجرای این طرح در پرداختی مردم تفاوتی نداشته و بر اساس مصوبه قرارگاه شیر خشک کشور، مابه الفاوت یارانه و آزاد توسط سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت میشود.
وی گفت: شرکت‌های پخش بر اساس ضریب جمعیتی کودکان زیر ۲ سال در استان در حال توزیع شیر خشک هستند و عدالت در توزیع بصورت مستمر توسط معاونت غذا و دارو انجام می‌شود.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: شیرخشک ثبات معاونت غذا و دارو اراک دکتر یادگاری


نظر شما :