تلاش در رفع خلأهای کمبود دارو /لزوم استقرار نمایندگی شرکت های دارویی در استان مرکزی

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۰:۱۵ کد : ۴۲۹۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲
سرپرست معاونت غذا و دارو اراک، بهبود فرایند زنجیره تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی را جهت کاهش زمان بستری و انتظار بیماران و ارتقای سلامت مردم، امری ضروری دانست.
تلاش در رفع خلأهای کمبود دارو /لزوم استقرار نمایندگی شرکت های دارویی در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر علی یادگاری، با اشاره به اهمیت تامین اقلام دارویی مورد نیاز استان عنوان کرد: به دلیل ارتباط مستقیم تامین دارو با سلامت مردم حوزه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با برنامه ریزی مناسب نسبت به تامین اقلام دارویی مورد نیاز استان اقدام می کند.
وی در همین خصوص، تصریح کرد: مردم در مراکز درمانی استان و داروخانه ها نباید علاوه بر رنج بیماری دغدغه تامین داروی خود را داشته باشند.
سرپرست معاونت غذا و دارو، در همین خصوص تصریح کرد: دسترسی سریع و آسان به اقلام دارویی مورد نیاز و داشتن قیمت مناسب از مهمترین مطالبات مردم در زمینه تامین دارو است.
یادگاری، خاطرنشان کرد: ضروری است تامین دارو در مناطق دور افتاده استان با مسائل و مشکلاتی همراه نباشد و شرکت های پخش دارویی با برنامه ریزی مناسب نسبت به رفع کمبودهای دارویی در مناطق دور افتاده استان اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت استقرار نمایندگی شرکت های دارویی در استان، اظهار داشت: استقرار بیشتر نمایندگی های شرکت های دارویی در استان بسیاری از خلا ها و کمبودهای دارویی را مرتفع می کند و ضروری است این مهم توسط شرکت های دارویی استان با حساسیت ویژه دنبال شود.
سرپرست معاونت غذا و دارو، اظهار داشت: کلیه شرکت های دارویی فعال در استان مرکزی ضروری است به گونه ای برنامه ریزی کنند که اقلام دارویی خاص مورد نیاز بیماری های خاص توسط مراکز درمانی به موقع تامین گردد.
وی افزود: پرداخت به موقع مطالبات شرکت های دارویی توسط مراکز درمانی و شرکت های بیمه نقش بسزایی در کاهش مشکلات تامین اقلام دارویی استان مرکزی دارد.
یادگاری افزود: با توجه به مراجعه کردن بیماران از شهرهای اطراف استان مرکزی به دلیل وجود مراکز درمانی، ضروری است در افزایش درصد دارویی اختصاص به استان از سوی وزارت بهداشت و درمان تجدید نظر صورت گیرد و نسبت به افزایش سهمیه دارویی مورد نیاز استان در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها: دارو کمبود خلاء معاونت غذا و دارو اراک دکتر علی یادگاری


نظر شما :