برگزاری دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو در اصفهان

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۲ کد : ۴۲۹۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹
سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو از برگزاری دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
برگزاری دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو در اصفهان

دکتر زهرا جهانگرد در گفت‌وگو با ایفدانا ضمن تأکید بر لزوم منطقی سازی مصرف دارو و ارتقای فرهنگ مصرف آن در جامعه، گفت: تجویز و مصرف منطقی دارو از موضوعات حائز اهمیت در نظام سلامت به حساب می‌آید؛ از این رو ضرورت دارد که از جهات مختلف مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به «تجویز و مصرف منطقی دارو، از سیاست گذاری تا اجرا» به عنوان شعار این همایش، محورهای آن را مطالعات مربوط به ارزیابی مصرف دارو یا DUE و نقش سیاستگذاری های ملی در تجویز و مصرف منطقی دارو عنوان کرد

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو  همچنین نقش انفورماتیک پزشکی در تجویز و مصرف منطقی دارو  و نقش زنجیره های مدیریتی و جامعه سلامت در تجویز و مصرف دارو را از جمله محورهای دیگر همایش مذکور عنوان کرد.

بنابراین گزارش، علاقمندان به شرکت در این همایش که از امتیاز بازآموزی برخوردار می باشد، جهت آشنایی بیشتر می توانند به نشانی rum2024.mui.ac.ir مراجعه کند.

کلید واژه ها: همایش تجویز و مصرف منطقی دارو اصفهان


نظر شما :