اولین ویژگی داروساز کاهش رنج بیماران است

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۳۰۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اولین و اصلی ترین وظیفه دکتر داروساز، کاهش رنج بیماران است.
اولین ویژگی داروساز کاهش رنج بیماران است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری داروساز و سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: نقش داروساز در داروخانه‌ها، پیشگیری و کم کردن خطاهای دارویی در جهت ایمن نگه داشتن روند بهبود بیمار است و این مسئله حساس بودن شغل داروسازان را نشان می‌دهد.

وی گفت: وظیفه نظارت بر تطابق نسخه بیمار با داروی دریافتی، ثبت دستورات داوریی، بررسی تداخلات احتمالی، تراز نگه داشتن میزان دارو و مدیریت داروخانه برعهده داروساز است.

دکتر یادگاری افزود: رابطه پزشک داروساز با بیمار رابطه مبتنی بر دریافت هزینه نیست، داروساز در ازای شنونده بودن و مشاوره پزشکی دادن، هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند و همین مسئله شغل داروساز را نسبت به سایر پزشکان متفاوت می‌کند؛ احساس صمیمیت و راحتی که ما بین بیمار و داروساز در جهت مشاوره دادن، توضیح کامل چگونگی مصرف دارو و…، شکل می‌گیرد، بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با بیان آنکه صبور بودن باید ویژگی اخلاقی یک پزشک داروساز در برخورد با بیمار و خانواده بیمار باشد، گفت: اولین مشخصه اخلاقی پزشک داروساز، صبور بودن اوست، می‌توان گفت هر نوع بیماری در نوع خود بسیار دشوار است، به خصوص بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند و برای بهبودی باید مسیری پر فراز و نشیب را پشت سر بگذارند. باید رفتار پزشک داروسازی که بارها با این والدین برخورد دارد همراه با صبر و شکیبایی، پاسخگویی با حفظ آرامش و شنیدن صحبت‌های این عزیزان باشد. افرادی که وارد این شغل می‌شوند، باید به مدیریت و روش‌های مدیریت بحران مسلط باشند تا در مواجهه با نبود دارو، کمبود دارو، هزینه‌های دارو و…، در کمترین زمان، بهترین تصمیمی که به صلاح بیمار است را بگیرند.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: داروساز اخلاق معاونت غذا و دارو اراک دکتر یادگاری


( ۱ )

نظر شما :