در اراک انجام شد،

۹۶ تذکر برای داروخانه های استان مرکزی صادر شد

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۳ کد : ۴۳۰۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲
مدیر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طی یک سال اخیر و در جریان بازدیدها و نظارت های روزانه، تعداد ۹۶ فقره تذکر کتبی و شفاهی برای داروخانه های فعال استان مرکزی به دلیل تخلفاتی همچون کم فروشی، گران فروشی و عدم حضور مسئول فنی صادر شد.
۹۶ تذکر برای داروخانه های استان مرکزی صادر شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر آزاده ناظری، مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو  نظارت جدی بر تولید، عرضه و توزیع دارو را یکی از مأموریت‌های مهم و اصلی مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و افزود: طی این مدت تعداد ۶۴۳ مورد بازرسی از داروخانه‌های خصوصی و ۶۸ مورد نظارت بر داروخانه‌های بیمارستانی استان مرکزی صورت گرفته است.

به گفته وی در همین زمان تعداد ۸۵ مورد بازرسی نیز از شرکت‌های پخش دارویی استان به انجام رسیده است .

ناظری اظهار کرد: در جریان بازرسی و نظارت بر داروخانه‌های تحت پوشش به دلیل بروز برخی تخلفات از قبیل کم فروشی و گران فروشی برای تعداد هفت داروخانه‌ها پرونده تخلفاتی تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی از اعزام روزانه ۱ تیم نظارتی و بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه‌های استان خبر داد و با تاکید بر اینکه نظارت بر این واحدهای توزیعی تعطیل بردار نیست، یادآور شد: در شهرستان اراک به دلیل گستردگی فعالیت‌های دارویی برای داروخانه شبانه روزی نیز تیم‌های نظارت هفتگی در نظر گرفته شده است.

ناظری گران فروشی و عدم ارائه فاکتور فروش را عمده ترین تخلفات داروخانه‌های استان اعلام و اضافه کرد: اصلی ترین  منبع اطلاع از تخلفات احتمالی داروخانه‌های استان مربوط به ارائه گزارش مردمی است و از آحاد مردم و بیماران تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف و بروز مشکل در واحدهای داروخانه‌ای، موضوع را به مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اطلاع دهند.

وی، دستیابی به رضایت مندی حداکثری گیرندگان خدمت و همراهان آنان از نظام سلامت، ارتقای خدمت رسانی در نظام سلامت براساس بررسی و ارزیابی شکایات و پیشنهادات رسیده و تقویت حس اعتماد گیرندگان خدمت و همراهان آنان به نقش نظارت در نظام سلامت را از اهداف اصلی و محوری واحد رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و دارو عنوان کرد.

ناظری با اشاره به راه‌های ارتباط مردمی با واحد رسیدگی به شکایات دارویی، گفت: تکمیل فرم آنلاین ثبت و رسیدگی به شکایات از داروخانه‌ها و تماس با شماره تلفن گویای ۱۹۰ ثبت و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله مسیرهای ارتباط مردمی در این خصوص است.

وی اعلام کرد: مردم استان مرکزی در صورت لزوم می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۶۸۵۵۷۰_۰۸۶ داخلی ۲43 تماس حاصل و موارد شکایتی خود را اعلام کنند.

کلید واژه ها: دارو نظارت داروخانه معاونت غذا و دارو اراک دکتر ناظری


( ۱ )

نظر شما :