در اراک انجام شد،

وضعیت انسولین های قلمی وارداتی در استان مطلوب و انسولین داخلی به میزان کافی موجود است

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۶ کد : ۴۳۱۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: انسولین قلمی وارداتی به صورت گسترده در داروخانه‌های استان توزیع شده است.
وضعیت انسولین های قلمی وارداتی در استان مطلوب و انسولین داخلی به میزان کافی موجود است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر آزاده ناظری، مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک، با اشاره به اینکه انسولین قلمی در دو دسته وارداتی و داخلی وجود دارند اظهار داشت: هیچ کمبودی در حوزه انسولین قلمی داخلی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی در شعب استانی شرکت‌های پخش موجود است.

وی با بیان اینکه انسولین قلمی در تمامی داروخانه‌ توزیع می‌شود عنوان کرد: انسولین وارداتی نیز براساس برنامه و متناسب با ضریب جمعیتی از طرف سازمان غذا و دارو توزیع می‌شود و چند بار در ماه سهمیه‌ به استان تعلق می‌گیرد.

ناظری گفت: توزیع انسولین در هر ماه انجام می‌شود اما گاهی همچون روزهای اخیر بین دو مرحله از توزیع فاصله زمانی بیشتر می‌شود ودستیابی به دارو مشکل می گردد ولی اینکه اصلا در داروخانه‌ها وجود نداشته باشد، صحت ندارد و سهمیه جدید انسولین به استان تخصیص یافته و بین داروخانه‌ها توزیع  شده است.

این مقام مسئول افزود: انسولین قلمی ساخت ایران به وفور موجود است و چنانچه پزشکان نمونه داخلی را تجویز کنند و بیماران نیز نمونه داخلی را ترجیح دهند کمبود در انسولین خارجی رفع می‌شود.

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو بیان کرد: در گذشته چون فناوری تولید انسولین قلمی در کشور وجود نداشت تنها از نمونه خارجی استفاده می‌شد و مقبولیت بیشتری داشت اما اکنون نمونه داخلی با اثرگذاری مطلوب تولید می‌شود و چنانچه روی بازار فروش کار شود استقبال بیماران نیز افزایش می‌یابد.

کلید واژه ها: انسولین قلمی معاونت غذا و دارو اراک دکتر آزاده ناظری


نظر شما :