در اراک انجام شد،

کمبودهای دارویی با سامانه تی‌تک مدیریت می‌شود

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۳ کد : ۴۳۲۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۳
مسئول امور داروخانه های معاونت غذا و دارو با اشاره به امکان دسترسی معاونت غذا و دارو به داروهای توزیع شده در بستر سامانه تی‌تک، گفت: با رصد داروهای حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تامین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد.
کمبودهای دارویی با سامانه تی‌تک مدیریت می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر مصطفی ده نمکی؛ مسئول امور دارو خانه های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در کارگاه آموزشی تخصصی سامانه تیتک ویژه کارشناسان اداره داروی معاونت، اظهار داشت: یکی از کارکرد‌های سامانه «تیتک» رصد دارو از تولید تا پخش است.
وی با اشاره به دسترسی های ایجاد شده برای معاونت غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، گفت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.
دکتر ده نمکی افزود: اطلاعات این سامانه نشان می‌دهد که چه کد ژنریک، از چه آی آر سی و از چه سری ساختی، دقیقا به چه کدملی، چه زمانی، در چه داروخانه‌ای و با چه قیمتی تحویل بیمار شده است.
در این دوره در خصوص نحوه رصد و پایش سهمیه های دارویی در سامانه TTAC، وضعیت توزیع و ثبت و نحوه ارسال توضیحات لازم ارائه شد.

  ​​​​​​

کلید واژه ها: دارو کارگاه آموزشی تیتک معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :