تشدید نظارت ها در حوزه پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور / رشد ۵۰ درصدی نظارت ها در استان مرکزی

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۹ کد : ۴۳۲۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به گسترش نظارت ها گفت: تشدید نظارت ها در حوزه پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور در استان مرکزی انجام شده که شاهد رشد ۵۰ درصدی در این زمینه هستیم.
تشدید نظارت ها در حوزه پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور / رشد ۵۰ درصدی نظارت ها در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علی یادگاری گفت: متاسفانه حجم بسیار بالایی از فروش کالاهای قاچاق سلامت محور در بسترسکوهایی اینترنتی صورت میگیرد و همشهریان ناآگاهانه تحت تاثیر تبیلغات دروغین این سایت ها اقدام به خرید دارو و محصولات سلامت محور شامل فراورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین دارو، مکمل و ملزومات پزشکی، می کنند.
وی افزود: اغلب این محصولات در مکان های غیرمجاز و بدون نظارت غذا و دارو تولید می شوند و بعضا تاریخ گذشته بوده و در بسته بندی های تقلبی به فروش می رسند که علاوه برخسارت مالی عوارض جسمی جبران ناپذیری به دنبال دارد.
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این مجرمان سایبری با سواستفاده از کدملی افراد نسخه الکترونیکی دریافت کرده و اقدام به دریافت دارو می کنند و داروها به صورت غیر مجاز درفضای مجازی به فروش می رسد.
وی با اشاره به گسترش نظارت ها گفت:  تشدید نظارت ها در حوزه پیشگیری از  قاچاق کالاهای سلامت محور در استان مرکزی انجام شده که شاهد رشد ۵۰ درصدی در این زمینه هستیم.
 دکتر یادگاری ابراز داشت: همشهریان عزیز باید به محض دریافت پیامک صدور نسخه و مغایرت، آن را به بیمه اعلام کنند تا موجب سو استفاده نشود.
 وی ضمن تاکید بر ارتباط کالاهای سلامت محور با کیفیت زندگی و سلامت اقشار جامعه ارتباط دارد بر لزوم توجه به اصالت این محصولات تاکید کرد و گفت: شهروندان عزیز برای حفظ سلامت خود دارو و مکمل ها را فقط از داروخانه ها تهیه کنند و برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن هرگونه محصول سلامت محور هنگام خرید به برچسب یا شناسه اصالت کالا توجه و برای اطمینان از اصالت کالاهای سلامت محور کد ۱۶ رقمی شناسه اصالت را به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کرده یا از طریق سایت TTAC.ir و یا اپلیکیشن (نرم افزار TTAC) که به راحتی قابل نصب روی تلفن های همراه است  استعلام نمایند. 
 سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شماره تلفن ۱۹۰ نیز در خدمت همشهریان عزیز بوده تا در صورت بروز هر گونه مشکل و با مشاهده تخلف با آن تماس گرفته و گزارش دهند.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: تشدید نظارت معاونت غذا و دارو اراک دارو دکتر یادگاری


نظر شما :