۱۲۶ مورد بازرسی از مراکز سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی استان در ۳ ماهه ابتدایی سال

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۳ کد : ۴۴۳۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵
مدیر نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک : در ۳ ماه نخست امسال ،بیش از ۱۲۶ مورد بازرسی انجام شده که ۵۱۹۸۵۰۰۰۰ ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است .
۱۲۶  مورد بازرسی از مراکز سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی استان در ۳ ماهه ابتدایی سال

 فریده گلستانی افزود : این بازرسی ها  در قالب گشت مشترک با نمایندگان ارگانها و سازمانهای نظارتی و همچنین نمایندگان مراجع قضایی انجام شده که  در نتیجه آن بیش از  ۳۵ نمونه قاچاق و غیرمجاز  جمع آوری و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده اند .
 او افزود : بدلیل اهمیت کالاهای سلامت محور خصوصا محصولات آرایشی و بهداشتی که مستقیما با پوست در تماس هستند لازم است مصرف کنندگان محترم در زمان خرید و تهیه محصولات مذکور بر برخی موارد اهمیت دهند
 مدیر نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی مجاز  دارای مجوزهای مربوطه از جمله پروانه ساخت و یا کد IRC از سازمان غذا و دارو می باشند که مصرف کنندگان باید در هنگام خرید به این مهم توجه داشته  و  از خرید محصولاتی که مجوز مذکور را ندارند جدا خودداری نمایند.
گلستانی خاطر نشان کرد : محصولات  آرایشی غیرمجاز حاوی مواد مضر ازجمله رنگ های غیرمجاز  و فلزات سنگین هستند که سلامت مصرف کننده را بطور جدی به خطر میاندازند  و باعث بروز سرطانهای مختلف میشوند . 
او در پایان افزود : محصولاتی که بدون مجوزهای مربوطه در مکانهای غیرمجاز تولید میشوند و هیچگونه نظارتی در زمان تولید آنها اعمال نمیشود و میتوان با اطمینان 
گفت که در تولید آنها از مواد اولیه ناسالم و غیرمجاز استفاده شده است .

https://eitaa.com/ghazadaroarak

کلید واژه ها: بازرسی مراکز سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی غذا و دارو اراک


نظر شما :