مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی در حوزه حقوق عامه بررسی شد

۰۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۴۶ کد : ۴۴۸۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹
شورای حقوق عامه استان مرکزی به ریاست حجت الله درودگر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی و با حضور معاونین قضایی، پیشگیری و حقوق عامه دادستانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، رییس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر اعضا با محوریت ارتقا سلامت و بهداشت استان مرکزی برگزار شد.
مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی در حوزه حقوق عامه بررسی شد

در این نشست مشکلات عمده و اساسی حوزه سلامت استان در حیطه حقوق عامه در کانون توجه قرار گرفت.
حجت الله درودگر ضمن تشکر از عملکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی اراک در ارائه خدمات با کیفیت سلامت، گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در حقوق عامه، بحث بهداشت و درمان است و با تحقق بیشتر سیاست‌های کلی سلامت و همکاری دستگاه های اجرایی بسیاری از چالش‌های حوزه سلامت و درمان بیماران حل خواهد شد.
دادستان اراک افزود: به منظور هم افزایی و هماهنگی بیشتر در تصمیم گیری بیماران ترخیصی که دچار شرایط خاص هستند تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی منعقد شود و در خصوص این بیماران رسیدگی لازم صورت‌گیرد.
محسن خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه یکی از مسائل اساسی حوزه سلامت، استاندارد کپسول های اکسیژن بیمارستان ها بوده که با پیگیری های رییس دانشگاه، ۹۵ درصد کپسول های اکسیژن بیمارستان ها ایمن و دارای استاندارد هستند و در خانه های بهداشت نیز این امر در حال پیگیری است.
در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با همکاری دادستانی استان بسیاری از مشکلات و موانع موجود مرتفع و به منظور ارتقا سطح سلامت جامعه و در نهایت افزایش امنیت سلامت و بهداشت عمومی جامعه گام های موثری برداشته شده است.
علیرضا امانی افزود: خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از پرونده های دانشگاه با موفقیت حل و فصل می شود.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اراک اولین دانشگاه در سطح کشور است که بیشترین جلسات قرارگاه نظارت بر سلامت را برگزار کرده و‌ این مهم قطعاً بدون همراهی دادستانی امکان پذیر نمیشد.
تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات بیمه ای و طلب دانشگاه از بیمه ها، مشکلات اساسی فنی به جا مانده از سنوات گذشته در پروژه ملی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، مسائل و چالش های کمیسیون ماده ۲۰ و غذا و دارو و سبدهای دارویی، کمبود پزشک که مشکلی کشوری است، حل چالش دستگاه MRI و … از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.
لازم به ذکر است هریک از مسائل توسط مدیر مربوطه مطرح و در خصوص حل مشکل موجود بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دستورات لازم صادر شد.

کلید واژه ها: حقوق عامه بررسی مشکلات حوزه سلامت ارتقاء بهداشت و درمان


نظر شما :