حق فنی داروخانه‌ها تبدیل به حکم دائمی شد/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه ها انجام می شود

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۹ کد : ۴۵۷۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷
معاون وزیر رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دارو رسانی درب منزل باید با محوریت داروخانه‌ها صورت بگیرد و پلتفرم‌ها تنها در حوزه حمل دارو فعالیت کنند، گفت: چند پلتفرم به دلیل تخلف فروش دارو به صورت اینترنتی پرونده‌هایی در دستگاه‌های قضایی دارند.
حق فنی داروخانه‌ها تبدیل به حکم دائمی شد/دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه ها انجام می شود

 دکتر سید حیدر محمدی گفت:  ابطال الزام داروساز بودن موسس داروخانه توسط هیئت عمومی دیوان در دو سال اخیر ابلاغ شده بود.

به گفته وی  در آیین نامه جدید افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند نمی‌توانند مجوز بگیرند و افرادی که تحصیلات غیر مرتبط دارند باید امتیاز لازم را کسب کنند برای تاسیس داروخانه در تهران امتیاز زیادی لازم است و چه بسا حتی افراد داروساز بعد از سال‌ های طولانی بتواند مجوز داروخانه دریافت کند، چه برسد به افراد غیر داروساز.

وی خاطرنشان کرد: در مورد اساسنامه سازمان غذا و دارو از ابتدای دولت سیزدهم پیشنهاد را به حوزه وزارتی داده‌ایم اما به هر طریقی صلاح دانسته نشد که این اساسنامه به هیئت دولت ابلاغ شود این تکلیف از سال ۸۹ تا الان بوده ولی متاسفانه ابلاغ نشده است.

وی درپایان گفت: پرونده‌هایی در مورد فروش اینترنتی دارو در پلتفرم‌های مختلف در دستگاه قضایی داریم که تخلف می‌کنند و فروش اینترنتی انجام می‌دهند، پیشنهاد دادیم که فعالیت آنها در قالب فروش اینترنتی نباشد و با کمک داروخانه‌ها در قالب حمل و ارسال با کمک پلتفرم ها باشد.

کلیدواژه‌ها: حق فنی داروخانه‌ها موسس داروخانه


نظر شما :