معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

بی خطر بودن داروهای گیاهی یک باور غلط است

۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۲ کد : ۴۵۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۶
معاون غذا و دارو اراک گفت: بی خطر بودن داروهای گیاهی و مصرف بی رویه فرآورده های گیاهی یک باور غلط است که بین مردم رواج پیدا کرده است.
بی خطر بودن داروهای گیاهی یک باور غلط است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو با اشاره به برخی باورهای نادرست درباره گیاهان دارویی، گفت: بی خطر بودن داروهای گیاهی، یک باور غلط است که بین مردم رواج پیدا کرده است و باید این تفکر اصلاح شود.

معاون غذا و دارو بیان کرد: بعضی از افراد فکر می کنند که مصرف داروهای گیاهی بدون عارضه هست اما این یک باورغلط است به این علت که دارو های دارای مزاج بوده و مصرف خود سرانه آنها می تواند به بدن آسیب برساند و در بعضی مواقع می تواند از دارو های شیمیای هم خطرناک تر باشد.

وی افزود: سلامت جامعه از هر چیزی برای ما مهم تر است و ما در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم . ما نمیخواهیم عده ای سود جو سلامت مردم را بازیچه طمع ورزی و سود جویی خود کنند.

وی با اشاره به مؤثر نبودن آموزشهایی که تاکنون ارائه شده است گفت: ما باید در شیوه های آموزش خود تجدید نظر کنیم و با روش های نوین به آموزش مردم بپردازیم.

معاون غذا و دارو افزود:متأسفانه در برخی عطاری ها اقلامی توزیع می شود که غیر مجاز و حتی قاچاق بوده و ممکن است سبب آسیب جدی و حتی مرگ در افراد شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: آموزش فروشندگان با قوانین و مقررات موجود در عطاری ها راهی برای جلوگیری از عرضه فراورده های غیر مجاز و قاچاق است.

کلید واژه ها: داروهای گیاهی دکتر علیمرادیان


( ۳ )

نظر شما :