واردات و تولید کم انسولین "نوومیکس" علت اصلی کمبود آن است

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۵ کد : ۴۵۸۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۶
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ماه های گذشته تقریبا یک چهارم مصرف استاندارد انسولین،تولید یا وارد شده است.
واردات و تولید کم انسولین "نوومیکس" علت اصلی کمبود آن است

دکتر علی یادگاری افزود: کمبود انسولین به دلیل پایین آمدن مقدار تولید و واردات آن است و به همین دلیل مجبور به سهمیه بندی و توزیع منطقی تر آن هستیم.
وی بیان کرد: بیماران تا پیش از این سهمیه انسولین خود را یک ماهه دریافت می کردند، اما به دلیل چالش و کمبود پیش آمده مجبور به توزیع یک هفته ای آن هستیم تا به جای انبار در خانه ها به دست بیماران واقعی برسد.
وی با اشاره به اینکه این روش توزیع تا چند هفته آینده ادامه خواهد داشت، گفت: این اقلام دارویی را فعلا در داروخانه های شبانه روزی و دولتی توزیع می کنند.
دکتر یادگاری افزود: متاسفانه به دلیل کمبود این دارو امکان توزیع آن بین تمام داروخانه ها وجود ندارد و به همین دلیل به صورت مرحله ای و در هر مرحله بین  ۵ الی ۶ داروخانه توزیع خواهد شد.
وی بیان کرد: تماس با سامانه ۱۹۰ و یا مشاهده لیست داروخانه ها در کانال رسمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به آدرس https://eitaa.com/ghazadaroarak راه های تسهیل و تسریع دریافت انسولین های مورد نیاز بیماران است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آخرین توزیع انسولین در استان، ۴۸۵ بسته در هفته دوم شهریور ماه جاری بوده و در آینده نزدیک نیز وارد خواهد شد.
دکتر یادگاری همچنین خاطرنشان کرد: امکان جایگزینی انسولین نوومیکس وجود دارد و بیماران می توانند با پزشک معالج خود این موضوع در میان گذاشته و راه ها و یا قلم های دیگر را برای درمان انتخاب و امتحان نمایند.
وی در پایان یاد آور شد: داروخانه های هلال احمر، دکتر اسمائیلی، دکتر ربیعی، بوعلی سینا و دکتر آذربانی داروخانه هایی هستند که انسولین های مورد نیاز را در این مرحله توزیع می کنند.

کلیدواژه‌ها: کمبود انسولین تولید و واردات یک چهارم انسولین


( ۵ )

نظر شما :