توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد:

جلسه آموزش ضوابط و مقررات مربوط به امور داروخانه ها با مسئولین فنی

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۶ کد : ۴۶۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۷
جلسه آموزش ضوابط و مقررات مربوط به داروخانه ها با مسئولین فنی با حضور رئیس امور داروخانه ها دکتر بابایی،جمعی از مسئولین فنی داروخانه ها و کارشناسان دارویی معاونت در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار گردید.
جلسه آموزش ضوابط و مقررات مربوط به امور داروخانه ها با مسئولین فنی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ، در این جلسه دکتر بابایی ضمن خیر مقدم و ارائه توضیحات اولیه در خصوص انجام وظایف مسئول  طبق آئین نامه، اختصاص فضای مشاوره دارویی، خرید دارویی فقط از شرکتهای پخش دارویی مجاز، رعایت شئونات اخلاقی و رعایت سایر وظایف داروسازان در داروخانه بیان کردند و آن را گام مهمی در ارتقاء خدمات به بیماران بیان داشتند.

سپس در ادامه دکتر بابایی بر ضوابط و مقررات مسئولین فنی در داروخانه ها، برچسب اصالت و سلامت ،اقلام سلامت محور و لزوم ثبت درخواست معرفی انبارهای دارویی در سامانه جامع انبارها و سایر موارد نظارتی بیان نمودند.

دکتر بابایی همچنین افزود : موسسین و مسولین فنی از فروش دارو های آنتی بیوتیک و ...  به مراکز نگهداری دامداری، مرغداری و .... خوداری نمایند و همچنین ادامه داد موسسین موظف هستند از هرگونه بد حجابی و رعایت نکردن شئونات اخلاقی از سوی پرسنل و مشاوره های مستقر در داروخانه با جدیت تمام جلوگیری نمایند.

در ادامه دکتر بابایی توضیحاتی در مورد ضوابط امور داروخانه ها مجدد بیان نمودند و درخصوص اهمیت ثبت اطلاعات و مدارک مربوطه درسامانه  HIXمطالبی را ارائه نمود و یادآور شدند درصورت وجود هرگونه مشکل با اداره دارو معاونت  تماس حاصل شود.

 همچنین علاوه بر پاسخگویی به سئوالات مطروحه داروسازان در مورد برخی دستورالعمل ها و قوانین مربوط به مسئولین فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی مسئولین فنی داروخانه ها


نظر شما :