معاون غذا و دارو اراک خبر داد:

برداشتن گام های بلند در مبارزه با قاچاق کالا های سلامت

۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۶ کد : ۴۹۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۳
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک گفت:در ۴ ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۱۰ میلیارد ریال کالاهای سلامت ‌محور قاچاق کشف شده به ‌همین سبب رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی در برداشتن گام های بلند و جدی در بحث مبارزه با قاچاق سلامت مردم است.
برداشتن گام های بلند در مبارزه با قاچاق کالا های سلامت

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکترعباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: مبارزه با قاچاق در زمینه کالاهای سلامت‌محور نیاز به توجه مضاعف دارد زیرا ورود کالا قاچاق در این حوزه علاوه بر ضربه به تولید، اقتصاد و غیره به سلامت مردم هم ضربه می‌زند و رسالت اصلی ما در این کار سلامت مردم است، به‌همین سبب تصمیمی جدی در این امر داریم.

وی افزود: چندین جلسه سه جلسه تخصصی و یک جلسه عمومی از ابتدای امسال تشکیل شده که تعدادی مصوبه داشته است که تعداد زیادی از  مصوبات این جلسات به طور کامل اجرایی شده که بیشتر در زمینه‌های آموزشی، توجیهی، تشکیل کمیته و جلسات و تیم‌های مشترک بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد:در 4 ماه نخست 98 بیش از 150 قلم به ارزش 10 میلیارد ریال کالاهای سلامت محور قاچاق و تقلبی کشف شده است.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی افزود:در حوزه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی که مستقیم با حوزه دانشگاه علوم پزشکی مرتبط است در چهار ماه نخست سال 98 ، 300 مورد بازرسی از داروخانه‌ها انجام شده که داروخانه‌های استان به لحاظ پاک بودن بهترین وضعیت را داشته‌اند و هیچگونه موارد قاچاق مشاهده نشده است.

 

دکتر علیمرادیان  بیان کرد: از واحد های عطاری بیش از 40 مورد بازدید در قالب گشت مشترک از عطاری‌ها انجام شدکه 17 مورد به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی گردیده اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: خوشبختانه این تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها نتایج مطلوبی را به‌همراه داشته به طوری که مشاهده قاچاق کالا در 80 درصد مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی در 4 ماه نخست در بازرسی‌ها به 10درصد رسیده است.

دکتر علیمرادیان اضافه کرد: امسال کار ارزشمند دیگری که انجام شد ورود جدی به سطح عرضه مواد غذایی بود که با هماهنگی انجام شده با معاونت بهداشتی که بحث قاچاق را در کنار مواد غذایی غیرمجاز به طور جداگانه و با جدیت دنبال کند و گزارش ارائه دهد.

 

وی افزود: آموزش تمامی اصناف را هم در برنامه داریم و آموزش‌های لازم در بحث شناسایی کالای قاچاق و قوانین مربوط به این حوزه را به آنها ارائه می‌دهیم، این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار بوده زیرا 70 درصد کالاهای قاچاق تقلبی هستند.

کلید واژه ها: دکتر علیمرادیان کالاهای قاچاق سلامت محور


نظر شما :