توصیه های دارویی در سفر

۰۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵ کد : ۵۱۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۱۷
توصیه های دارویی در سفر

1- داروی خود را به مدت طولانی در اتومبیل نگذارید و از نگهداری آن در پشت شیشه، داخل داشبورد و صندوق عقب ماشین خودداری کنید.
2- رانندگان وسایل نقلیه لازم است قبل از مصرف دارو از خواب آور نبودن آن اطمینان حاصل نمایند.
3- چنانچه داروی شما به طور مرتب باید مصرف شود (مانند داروهای ضد تشنج، افسردگی، دیابت، چربی خون، قلبی و برخی داروهای مسکن و آنتی بیوتیک) مقدار کافی دارو برای تمام مدت سفر همراه داشته باشید.
4- در خصوص بیماران دیابتی، همراه داشتن انسولین یا داروی مصرفی برای تمام مدت سفر، دستگاه کنترل قند خون، وسایل مورد نیاز تزریق و مواد قندی سریع الجذب مثل قند حبه ای، نبات، بیسکوئیت یا آبمیوه الزامی است.
5- بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بهتر است دستگاه اندازه گیری فشار خون و داروهای مصرفی خود را همراه داشته باشند.
6- چنانچه ضمن حرکت اتومبیل، قطار، کشتی و یا هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوید، به خاطر داشته باشید با مصرف یک یا دو عدد قرص دیمن هیدرینات، نیم ساعت قبل از سفر و تکرار یک قرص هر 4 ساعت یا 6 ساعت یکبار در طی سفر، می توان عوارض ناشی از حرکت، تهوع و سرگیجه را برطرف کرد.
7- هنگام بروز اسهال در مسافرت از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید. در اغلب موارد ابتلا به اسهال و استفراغ مصرف آنتی بیوتیک ضرورتی ندارد. برای پیشگیری از خطر کاهش آب بدن، مصرف مایعات زیاد ضروری است و در اسهال شدید می توان از محلول اُ آر اس استفاده کرد. بهتر است در زمان بیماری از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، غذای آماده و کنسروی اجتناب شود.
8- در کودک شیرخوار مبتلا به اسهال، مادر باید بیش از مواقع عادی به کودک خود شیر دهد.
9- آب، بهترین آشامیدنی برای مصرف داروها است.
10- هیچ گاه داروهای بزرگسالان را به اطفال ندهید. توجه داشته باشید هیچ قانون کلی جهت نصف کردن دوز بزرگسالان برای مصرف کودکان وجود ندارد.

11- در صورتی که در مسافرت به اسهال مبتلا شدید قبل از رسیدن به مراکز درمانی حتما از پودر ORS استفاده کنید مخصوصا در خردسالان و افراد مسن 
پودر ORS برای درمان کاهش آب و املاح بدن ناشی از اسهال می باشد.
طرز تهیه: محتوی هر پاکت را در یک لیتر (تقریبا 4 لیوان متوسط) آب آشامیدنی حل نموده و بتدریج میل شود.
مقدار مصرف:
شیرخواران: 1 لیتر در 24 ساعت
کودکان: 1 لیتر هر 8 تا 24 ساعت بر حسب سن
محلول حاصل از هر ساشه برای یک شبانه روز است و در صورت عدم مصرف باید دور ریخته شود.

کلید واژه ها: توصیه دارویی


( ۲ )

نظر شما :