مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک،

بسیاری از مرگ‌ و میرها و بیماری‌های مختلف ریشه در تغذیه فرد دارد

۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۳ کد : ۵۲۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۶
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک، با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب گفت: مطالعات نشان می‌دهد که عامل بسیاری از مرگ‌ و میرها و بیماری‌های مختلف از جمله سکته‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، دیابت و ... ریشه در تغذیه فرد دارد.
بسیاری از مرگ‌ و میرها و بیماری‌های مختلف ریشه در تغذیه فرد دارد

 

دکتر رضا تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو در گفتگو با روابط عمومی معاونت غذا و دارواراک  بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تکنولوژی و زندگی ماشینی روز به روز در حال پیشرفت است، فعالیت فیزیکی کمتر شده و پیامد آن چاقی و اضافه وزن است که خود منشا بسیاری از مشکلات جسمی است.

وی با تاکید بر اینکه با رعایت یک رژیم غذایی سالم می‌توان رمز اساسی سلامت بدن را به دست آورد، گفت: تغذیه نامناسب باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد شد. رعایت برنامه غذایی خوب و متعادل می‌تواند طول عمر انسان را افزایش دهد و بر شادابی افراد نیز تاثیر بگذارد.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایش بهداشتی افزود: شایع‌ترین علت ضعف سیستم ایمنی، سوء تغذیه است که ممکن است ناشی از کمبود پروتئین‌ها و املاح و انرژی باشد و یا در اثر افزایش دریافت انرژی منجر به چاقی شود.

دکتر تاجیک بیان کرد: ارتباط پر خوری و چاقی با سکته‌های قلبی وعروقی، دیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های مفصلی مثل آرتروز و غیره کاملا اثبات شده و نگرانی دست‌اندرکاران سلامت جوامع امروز، بیماری‌های غیر واگیر هستند که اکثریت قریب به اتفاق آنها با عادت‌های غذایی مرتبط هستند.

وی گفت: برای پیشگیری از سرطان‌‌ها، سکته‌های قلبی عروقی، دیابت و افزایش طول عمر، تغذیه مناسب در دستور کار نظام‌های سلامت کشورها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی دکتر تاجیک


نظر شما :