زمان انتشار پیام، مهمتر از خود پیام است / دستورالعمل شرایط بحران، مربوط به همان زمان است
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو-اراک (http://arakmu.ac.ir/vcfd/fa) دکتر اکبر عبداللهیاصل به ایفدانا گفت: نامه اداره کل دارو درباره سیاستهای عرضه و توزیع دارو در بحران که شامل تماموقت شدن داروخانههای روزانه، جابهجایی سهمیهها و سازوکار تشویق و تنبیه داروخانههاست، بدون اشاره به تاریخ و شرایط صدور آن (جمعه ۲۳ خرداد، همزمان با آغاز تجاوز اسرائیل به تهران و بسته شدن ناگهانی بسیاری از داروخانهها)، با سه هفته تأخیر و در زمان آتشبس منتشر شد. این موضوع میتواند منجر به برداشتهای نادرست شود.
وی با تأکید بر اینکه دستورالعمل مذکور دقیقاً متناسب با شرایط همان مقطع بحرانی تدوین شده بود، افزود: اگرچه بهدلیل شرایط "وضعیت زرد" فعلاً امکان اجرای فوری یا لغو رسمی آن وجود ندارد، اما بازنشر مکرر و دیرهنگام این سند باعث سردرگمی در میان داروسازان و داروخانهها شده است.
مدیرکل دارو خاطرنشان کرد: زمان انتشار صحیح یک پیام، بخشی از مسئولیت رسانهای است. در حوزه سلامت، این دقت یک انتظار بدیهی از رسانههای تخصصی است.
دکتر عبداللهیاصل همچنین یادآور شد: اطلاعرسانی اگر متناسب با زمان و فضای واقعی نظام سلامت نباشد، میتواند به جای کمک، موجب تنش یا ابهام شود.
به کانال معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بپیوندید
روابط عمومی معاونت غذا و دارو - اراک
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
http://Arakmu.ac.ir/vcfd/fa
https://eitaa.com/ghazadaroarak
http://ble.ir/ghazadaroarak
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️

نظر شما :