به مناسبت روز خبرنگار در اراک صورت گرفت؛

نشست خبری رئیس و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با رسانه‌ها

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۲ کد : ۵۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۷
نشست خبری رئیس دانشگاه و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت در سالن اجتماعات ستاد مرکزی برگزار شد.
نشست خبری رئیس و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با رسانه‌ها

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،نشست خبری رئیس دانشگاه و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اصحاب رسانه  به مناسبت روز خبرنگار در مرداد ماه 97 در سالن اجتماعات ستاد مرکزی برگزار و کارنامه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک، در اجرای طرح تحول نظام سلامت تشریح شد.

دکترحسن طاهراحمدی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهمی که باید مورد توجه اصحاب رسانه باشد و در رابطه با آن مطالبه‌گری داشته باشند بحث ادامه ساخت و تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) است.

وی افزود: طبق قولی که داده بودیم قرار بود این بیمارستان تا انتهای سال 97 ساخته و تحویل داده شود البته بنده هر جا که در رابطه با این پروژه صحبت بود قول تکمیل و تحویل به شرط تامین اعتبار را می‌دادم در حال حاضر قرار است که یک فاز را تا پایان سال 97 تحویل دهیم که در این راستا نیاز به تامین اعتبار شدید داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: طبق برآورد هزینه‌ای که در سال 96 برای پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) داشتیم، هزینه لازم برای پایان کار این پروژه 80 میلیارد تومان بود که قرار شد از منابع مختلف از جمله وام، اوراق اسناد خزانه و همچنین از طریق وزارت بهداشت تامین شود.

طاهراحمدی بیان کرد: در سفر هیئت دولت به استان هم قول دو مبلغ 40 میلیارد تومانی جمعا 80 میلیارد تومان برای این پروژه داده شد که یکی در سال 95 و دیگری در سال 96 تحقق یابد که اگر این قول محقق می‌شد ما امسال می‌توانستیم با خیال راحت حداقل یک فاز را را‌ه‌اندازی کنیم اما متاسفانه کمتر از 50 درصد این اعتبار محقق شد.

وی ادامه داد: اینها سبب شد که برآورد هزینه 80 میلیارد تومانی با افزایش قیمت‌ها و شرایط به وجود آمده هزینه لازم برای پایان کار پروژه بیمارستان به 140 میلیارد تومان رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: به تازگی 50 میلیارد تومان وام را صحبت کرده‌ایم که دریافت کنیم که اگر این وام تحقق یابد تزریق اعتباری برای جلوگیری از متوقف شدن این پروژه است، شاید اگر این وام و منابعی که قول داده شده محقق شوند، ترس از تعطیلی این پروژه هم از بین برود، خدای ناکرده اگر این تعطیلی اتفاق بیفتد تکمیل این پروژه چندین سال عقب می‌افتد.

طاهراحمدی اضافه کرد: در حال حاضر 65 درصد پروژه تمام شده و برای 35 درصد باقیمانده درگیر هستیم، این پروژه نیاز استان است، زیرا شرایط تخت‌های بیمارستانی ما در استان وضعیت خوبی نیست و علی‌رغم افتتاح بیمارستان‌های خنداب، فراهان، سینا و فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری باز هم با کمبود تخت روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) تامین شود تا پایان سال 98 می‌توانیم پروژه را تحویل دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری گفت: خوشبختانه فاز دوم این بیمارستان با ظرفیت 100 تخت به بهره‌برداری رسید گر چه با وجود اضافه شدن 100 تخت باز هم بیمار سرطانی در نوبت بستری داریم، بنابراین می‌توان گفت افزایش تخت مشکل را برطرف نمی‌کند باید به سمت پیشگیری برویم، این بیماری اگر در مراحل نخست تشخیص داده شود 30 درصد سرطان‌ها قابل درمان است بنابراین باید به سمت پیشگیری و اجتماعی کردن سلامت برویم که مطبوعات در این زمینه می‌توانند در راستای فرهنگ‌سازی کمک کنند.

طاهراحمدی تصریح کرد: در دو هفته آینده به احتمال زیاد فرود و استقرار نخستین بالگرد استان مرکزی را در اراک داریم که ظرفیت انتقال 5 مصدوم شامل 3 برانکاردی و دو مصدوم سرپایی را دارد و یک میلیارد تومان برای ما هزینه داشته است.

وی افزود: در بحث رفع آلودگی هوای اراک، مطبوعات همواره کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند و تقاضا داریم که این مطالبه‌گری را تا زمانی که هوای اراک به صورت جدی سالم‌سازی شود داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها گفت: 220 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم و بدهی ما 180 میلیارد تومان است که 40 میلیارد تومان تراز مثبت داریم و دانشگاه برای پرداخت بدهی‌ها مقصر نیست و باید بیمه‌ها مطالبات ما را پرداخت کنند تا بتوانیم بدهی‌های خود را بپردازیم که در این راستا جای تقدیر از همکارانی است که تا یک سال مطالبه هم دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران گفت: جامعه اگر منصفانه به خبرنگاری نگاه کند متوجه می‌شود که تک تک افراد جامعه باید بحث مطبوعات را تقویت کند اگر خبرنگاران مستقلی داشته باشیم که تنها دغدغه اطلاع‌رسانی را داشته باشند می‌توانند خیلی از مشکلات را برطرف کنند و هر جا که خبرنگاری و اطلاع‌رسانی تضعیف شود مشکلات بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: نشست خبری


نظر شما :