معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو اراک؛

بیشتر عارضه های ناشی از تداخلات دارویی قابل پیشگیری است

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۹ کد : ۵۶۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۰
معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو اراک، تاکید کرد: یکی از عرصه های مهم ایجاد عارضه های جانبی دارو که به میزان زیادی قابل پیشگیری است، تداخلات دارویی است.
بیشتر عارضه های ناشی از تداخلات دارویی قابل پیشگیری است

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک دکتر ژیلا محسنی بابیان این مطلب، اظهار کرد: ورود پیوسته داروهای جدید به بازار دارویی و کشف زوایای جدید داروهای قدیمی، نیاز روز افزون به ارتقای مستمر دانش دارویی را ضروری می سازد.

وی با بیان اینکه در این میان، عوارض جانبی قابل پیشگیری داروها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و همه ساله هزینه های زیادی را به سیستم سلامت کشورها تحمیل می کند، افزود: یکی از عرصه های مهم بروز عوارض جانبی داروها که به میزان زیادی قابل پیشگیری است، تداخلات دارو با دارو و دارو با غذا است.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه هر چند تداخلات دارویی، در بسیاری از موارد، معضل خاصی را سببب نمی شود، تصریح کرد: موارد ی وجود دارد که از نظر بالینی، پر اهمیت بوده و عدم توجه به آنها می تواند مخاطرات جدی ایجاد کند.

دکتر محسنی، اظهار کرد: تداخلات دارویی، به چند سطح تقسیم بندی می شود که در موارد شدید، نیاز به پایش دقیق دارند.

معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو در ادامه گفت: توجه به بیماران پرخطر، اطلاع از سوابق دارویی و داروهای مصرفی بیماران، آگاهی از راهکارهای پیشگیری از وقوع تداخلات دارویی احتمالی همچون تغییر مقدار، استفاده از جایگزین های احتمالی و سرانجام اطلاع از شاخص های مهمی که در هر تداخل دارویی نیاز به پایش دارد.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: پیام آموزشی دکتر محسنی تداخلات دارویی


( ۱ )

نظر شما :