معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد؛

افزایش مصرف خودسرانه چشمی نفازولین

۱۴ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۶ کد : ۵۹۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۸۶
دکتر محسنی ، معاون امور دارویی این معاونت، گفت: با توجه به افزایش مصرف خودسرانه قطره چشمی نفازولین توسط عامه مردم توجه به نکات زیر در این خصوص مفید است .
افزایش مصرف خودسرانه چشمی نفازولین

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اراک، دکتر ژبلا محسنی ، معاون امور دارویی این معاونت، گفت: با توجه به افزایش مصرف خودسرانه قطره چشمی نفازولین توسط عامه مردم توجه به نکات زیر در این خصوص مفید است .

وی افزود: قطره چشمی نفازولین که یک داروی چشمی ضد احتقان است و در مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک، بیشتر از 3 روز نباید مصرف شود، زیرا به علت انقباظ عروق مداوم نکروز عروقی و عدم تغذیه سلولهای ناحیه مربوط را در بر دارد.

این داروساز ادامه داد: قبل از استفاده از این قطره ها باید لنزهای تماسی از چشم خارج شده باشد .

دکترمحسنی اظهار کرد: قطره های نفازولین حتما باید دور از دسترس کودکان قرار گیرد، به طوریکه در صورت بلع اتفاقی حتی مقادیر1-2 میلی لیتر آن در بچه های 5 ساله و کوچکتر امکان بروز عوارض جدی شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه اراک وی در ادامه با بیان اینکه در صورت بلع اتفاقی مراجعه فوری به بیمارستان مسمومین ضروری است، گفت: در بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید، بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون، نارسایی قلبی،بیماری کرونری قلب، بیماران با عفونت یا آسیب موضع با احتیاط مصرف شود .

دکتر محسنی در پایان خاطرنشان کرد: ایمنی و اثربخشی این دارو در افراد زیر 12 سال مشخص نشده است .

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: قطره چشمی نفازولین دکتر محسنی معاون امور دارویی اراک


( ۷۹ )

نظر شما :