معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد؛

شایعه کمبود انسولین در اراک صحیح نیست

۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۶ کد : ۶۴۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۶
کمبود در انسولین‌های ویال وجود ندارد و این دارو در مراکز درمانی دولتی، دانشگاه‌ها و تامین اجتماعی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
شایعه کمبود انسولین در اراک صحیح نیست

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، رئیس اداره دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور پاسخ به نیاز بیماران و لزوم دسترسی آسان آنان به داروهای کمیاب، این داروها با همکاری ۱۶ داروخانه در این کلان‌شهر توزیع می‌شوند.

دکتر ناظری افزود: این داروخانه‌ها ۲۰ قلم دارو ی‌کمیاب شامل هورمون رشد، انسولین و مسکن‌های تحت نظارت را عرضه می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه شایعه کمبود انسولین در اراک صحیح نیست، اظهار داشت: کمبود در انسولین‌های ویال وجود ندارد و این دارو مراکز درمانی دولتی، دانشگاه‌ها و تامین اجتماعی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انسولین‌هایی در ۲ سال اخیر به شکل قلمی و گران‌تر وارد بازار مصرف شده‌اند که براساس سیاست بیمه‌ها از پوشش خدمات خارج هستند و این مهم باعث شده تا داروخانه‌ها رغبتی برای تهیه نداشته باشند و در مراجعه بیماران امکان عرضه نیست.

به گفته ی ناظری، یک سال از پرداخت نشدن مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها گذشته و در صورت پرداخت به موقع، داروخانه‌ها توان تامین داروهای مورد نیاز مراجعان را خواهند داشت.

انتهای پیام/

خبرگزاری صدا و سیما استان مرکزی

کلید واژه ها: شایعه کمبود انسولین


نظر شما :