معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد:

نبود داروی برند به معنی کمبود دارو نیست

۱۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۵ کد : ۶۴۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۱
دکتر علیمرادیان با اشاره به اینکه کمبود های دارویی در سطح استان به صورت مستمر و روزانه از سوی معاونت غذا و دارو در حال بررسی میباشد و بر خلاف شنیده های مردم در فضاهای مجازی، کمبود دارویی در استان نداریم و عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی محسوب نمی‌شود.
نبود داروی برند به معنی کمبود دارو نیست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک با بیان اینکه تهیه و تأمین دارویی این استان در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: معدود موارد محدودیت نیز در حوزه کشوری است.

معاون غذا و دارو افزود: عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی محسوب نمی‌شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در کل وضعیت خوبی در حوزه دارو و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و داروخانه‌ها وجود دارد و مردم استان اطمینان داشته باشند، تا پایان سال هیچ کمبودی در زمینه دارو و درمان وجود ندارد.

این مقام مسؤول یادآورشد: بیماران به راحتی می‌توانند داروهای تجویز شده خود را تهیه کنند و نیازی به ذخیره دارو در منازل نیست، زیرا خطرات زیادی برای سلامتی خانواده و اتلاف منابع کشور و منابع مالی افراد دارد و همه برنامه ریزی‌ها طبق روال پیش بینی و تأمین شده است.

این مقام مسؤول داد، با توجه به اولویت‌های دانشگاه، پیشگیری‌های مناسب در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به صورت هفتگی در کارگروه رصد و پایش بررسی می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان مرکزی گفت: از مردم میخواهیم تا اصرار به خرید داروی خارجی را نداشته باشند و آنها می توانند در صورت وجود مشابه داخلی یک محصول، کالای ایرانی را مصرف کنند.

دکتر علیمرادیان در آخر افزود: همشهریان محترم میتوانند در صورت هرگونه سوالات دارویی به سامانه 190 در ساعات اداری از ساعت 8 الی 15 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: معاون غذا و دارو اراک داروی برند 190 دکتر علیمرایدان


نظر شما :