معاون غذا و دارو اراک در پیامی نوشت؛

از عاشورا تا ۹ دی چه گذشت؟

۰۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۴ کد : ۷۰۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۲
«اذا جاء نصر الله والفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا»
از عاشورا تا ۹ دی چه گذشت؟

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک به مناسبت گرامیداشت حماسه خلق 9 دی در پیامی نوشت: قیام 9 دی پایانی بر قرائت‌های انحرافی از خط امام(ره) بود. قیام 9 دی‌ماه هرس درخت توانمند انقلاباسلامی از علف‌های هرزه و آلوده بود.
قیام 9 دی‌ماه را باید انقلاب سوم نامید و درچرایی آن همین بس که پایانی بر نبرد هشت ماهه بود که بسیاری آن را سخت‌تر وپیچیده‌تر از نبرد 8 ساله می دانند.
 وقایع پس از انتخابات ایران شاید در اول، ذهن هر کسی را به اعتراض به نتایج انتخابات می کشاند اما مدتی نگذشت که ماهیت اصلی این جریان برای مردم کم کم روشن شد.

شاید اگر برخی خواص که از انقلاب بودند، در اول حمایت و بعد از روشن شدن ماهیت آنها سکوت نمی کردند، نه فتنه 8 ماه طول می کشید و نه بعد از وارد شدن مردم به میدان، علیه آنها موضعی گرفته میشد...

به هر حال این جریان با تمام توهین ها و حرمت شکنی هایی که کرده بودند، هر چند از تعداد آنها کاسته شده بود اما تا 8 ماه توانسته بودند خبر اول ایران و حتی جهان را به خود اختصاص دهد، تا جایی که خارج نشینان از پایان نظام جمهوری اسلامی سخن می گفتند!

اما پایان این جریان فتنه، عاشورای 88 بود... فتنه گران همچون تجمع های گذشته به حرمت شکنی دیگری پرداختند، اما خود حتی تصور این را هم نمی کردند که این سوت و کف ها و توهین به مقدسات و خون حسین (ع)، نه تنها باعث اعتراض عمومی، بلکه موجب مرگ و نابودی خود و جنبششان هم می شود...

کم کم اخبار و وقایع آن روز از طریق رسانه و دهان به دهان منتقل شد، خشم عمومی تمام مردم را فراگرفته بود، مردم که دیگر از خواص تقریبا ناامید شده بودند، این بار خود تصمیم داشتند که با تمام قوا به صحنه بیایند... از سوی دیگر خداجو معرفی کردن حرمت شکنان عاشورا توسط میرحسین موسوی، موجب موضع گیری های خواص و مردم علیه او شد...

 9 دی با تمام روزها فرق داشت، در 9دی تک تک افراد، انسان را به یاد منتقمین خون حسین در چند سال بعد از عاشورا می انداخت... مردم دیگر تحمل عاشورایی دیگر نداشتند...

9 دی روزی بود که مردم ثابت کردند که از خیلی خواص جلوترند... 9 دی روزی بود که نشان داد نظام جمهوری اسلامی نه به خاطر خواص، بلکه به خاطر عشق مردم به آن دوام یافته...

9 دی روزی بود که مردم نشان دادند مملکت حسینی می خواهند نه میرحسینی...

9دی روزی بود که مردم بار دیگر به تمام دنیا فهماندند که ایران هیچ گاه کوفه نخواهد شد... مردم ایران قدر علی زمانشان را می دانند و 9 دی روزی بود که تنها عکس در دست مردم عکس ولی شان بود، و چه زیبا مردم با این کار بصیرتشان را نشان دادند...

قیام 9 دی نشانگربصیرتی بود که علیرغم بمب‌باران همه‌جانبه و بی وقفه رسانه‌های امپراتوری غرب واربابان زر و زور و تزویر آن رخ‌نمایی کرد.

قیام 9 دی پیوند بین امت و امام(ره) و تبلور تجربهگران‌سنگ عاشورای سال 61 هجری بود.

 قیام 9 دی خروش ملت در دفاع از مردم‌سالاری بود. خروش علیه قانون‌گریزانی بود که خودرا مرجع تفسیر قانون معرفی کردند و بر شاخه نشسته و بن بریدند.

قیام 9 دی نمایشگاه سنجش آمادگی ملتی بود که همه هزینه‌های استقلال خویش را تاکنون پرداخت کرده است.

قیام 9 دی قیامی ملی بود که جایگاه حسین(ع) در قلب و دل خویش رافریادی مضاعف کرد تا دشمنان بدانند تابلو عاشورا پایینکشیدنی نیست و تجربه عاشورا تکرار شدنی نخواهد بود.

حضور میلیونی مردم درقیام 9 دی بدون اشاره مستقیم ولی امر بود که  اگر امر ولی نیز پشت سر آن بود قلم و بیانی قادر به وصف آن در طول تاریخ نبود.

قیام 9 دی اتمام حجتی نیز برای دولت‌مردان و حاکمیت است که قدر ملتی که به فرموده امام راحل، بهتر از ملت رسول‌الله هستند را بدانند. اما آنچه مایه تاسف است عدم درس‌آموزی فتنه‌گران از این حماسه بزرگ است.


آنان که مدعی مردم بودند در مقابل این خروش،سرتعظیم فرو نیاوردند و همچنان بر باتلاق خودساخته خویش فرور رفتند...

کلید واژه ها: حماسه نهم دیماه


نظر شما :