توسط معاونت غذا و دارو ارک صورت گرفت؛

بیش از ۱۱۰ مورد بازرسی در هفته گذشته با شیوع کرونا ویروس

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۲ کد : ۷۹۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۸
معاون غذا و داروی اراک گفت: بیش از ۱۱۰ مورد بازرسی در یک هفته در استان مرکزی انجام شد.
بیش از ۱۱۰ مورد بازرسی در هفته گذشته با شیوع کرونا ویروس

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکترعباس علیمرادیان معاون غذا و دارو گفت: با هدف پیشگیری از احتکار و گرانفروشی در، نظارت‌های مستمر کارشناسان این معاونت به صورت شبانه‌ روزی از کلیه شرکت‌های توزیع دارو و لوازم مصرفی پزشکی و داروخانه‌ها انجام می‌گیرد و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مراجع قضایی در صورت مشاهده احتکار و گران فروشی اقلام پیشگیری از بروز کرونا، بدون هیچ گونه اغماض سریعا پلمپ و پروانه فعالیت مراکز غیر مجاز باطل و پرونده های تخلفات به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

دکترعلیمرادیان تصریح کرد: در هفته اول اسفند ماه از  اکیپ های مختلف کارشناسی از ۳۰ داروخانه در اراک و شرکت توزیع دارو و نیز 15 مغازه فروشگاه ها و شرکت های تجهیزات پزشکی بازرسی به عمل آمد و در یک عملیات شناسایی یک منزل با بیش از 5000 ماسک و پد الکلی و... شناسایی و دونفر نیز بازداشت شدند.
دکتر علیمرایدان افزود: در هفته گذشته 2356 بطری مطلق ،2050 بطری 96 %،7600 بطری 70%، 84 بطری مایع ضد عفونی 20 لیتری و 10 لیتر الکل در بین مراکز دولتی و ارگان ها توزیع گردید.
همچنین خاطر نشان کرد: بیش از 30 هزار عدد ژل های ضد عفونی و 20 هزار عدد ساولون در داروخانه های خصوصی و دولتی توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود./

کلید واژه ها: اقدامات صورت گرفته شیوع کرونا ویروس


( ۲ )

نظر شما :