معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک:

مردم بیش از نیاز، مواد ضدعفونی کننده نخرند

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۹ کد : ۷۹۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۴
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم در راستای همکاری با مجموعه علوم پزشکی در مهار کرونا ویروس، بیش از میزان مورد نیاز، مواد ضد عفونی کننده نخرند.
مردم بیش از نیاز، مواد ضدعفونی کننده نخرند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان اظهار کرد: پس از اینکه در چند روز اول شیوع بیماری، همه داروخانه ها از مایع و ژل ضد عفونی کننده و الکل ۷۰ درصد خالی شد، بلافاصله اقدام به افزایش چند برابری تولید این اقلام از سوی کارخانجات در استان کردیم.

وی افزود: در حال حاضر3  کارخانه در استان مشغول تولید الکل و مواد ضد عفونی کننده هستند و از 11 اسفندماه  روزانه 15 هزار لیتر مواد ضد عفونی توسط این کارخانجات تولید و به داروخانه تزریق میشود.و داروخانه ها ملزم به عرضه به صورت شیشه های 120،100،60 cc  به همشهریان عزیز هستند

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک با اشاره به اینکه به 6 کارخانه تولید محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی تا پایان اتمام بیماری کرونا ویروس مجوز داده شد تا مواد و ژل های ضد عفونی تولید و الزام به پخش در محدوده استان نمایند و به یک شرکت دانش بنیان هم مجوز تولید مواد ضد عفونی داده شد.

دکتر علیمرادیان  با اشاره به اینکه هر روز به مقدار زیاد ژل، مایع ضد عفونی کننده و الکل ۷۰ درصد در داروخانه ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه مردم برای خرید این مواد هجوم آورده و در چند ساعت اولیه تمام می شوند.

معاونت غذا و دارو با تاکید بر همکاری مردم با مجموعه علوم پزشکی، عنوان کرد: مردم به اندازه مصرف هفتگی خود که ۵۰۰ cc است، خرید کنند.

وی ادامه داد: هر میزان مایع ضد عفونی کننده در استان تولید شود، قطعا در استان توزیع خواهد شد و به دست مردم خواهد رسید و از استان خارج نخواهد شد.

کلید واژه ها: مواد ضد عفونی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک ویروس کرونا


( ۲ )

نظر شما :