معاون غذا و دارو اراک بیان کرد:

معاونت غذا و دارو اراک از تدابیر ارزشمندی برای مقابله با کرونا استفاده می کند

۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۸ کد : ۸۰۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۱
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک گفت: معاونت غذا و دارو جهت تهیه اقلام پیشگیری مبارزه با بیماری کرونا اقدامات مناسبی را تاکنون انجام داده است.
معاونت غذا و دارو اراک از تدابیر ارزشمندی برای مقابله با کرونا استفاده می کند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، درخصوص تمهیدات درنظرگرفته شده در معاوت غذا و دارو اراک ویژه استان مرکزی برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری کرونا گفت: بخشی از این مساله مربوط به اطلاع رسانی است که تا حد امکان دراین خصوص اقدامات لازم انجام شده است، ضمن اینکه بخش مربوط به اقدامات عملی نیز از چندی پیش دردستورکار قرارگرفت؛ به عنوان مثال بکارگیری سه کارخانه الکل سازی و تبدیل خط تولید هفت شرکت تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی به ژل های ضد عفونی مورد توجه قرارگفت.
 عضو هئیت علمی دانشگاه افزود: در طی روزهای گذشته به صورت مستمر به میزان 10 هزار لیتر الکل و مواد ضد عفونی به داروخانه های خصوصی  و 20 هزار لیتر به 400 مرکز دولتی و ارگان ها توزیع گردید.
 وی تاکید کرد:  از اولین روز از شیوع بیماری کرونا وییوس بیش 180 مرد بازرسی از داروخانه ها، فروشگاههای لوازم پزشکی و عطاری ها بعمل آمده و از اقدامات انجام شده شناسایی 4 مرکزکه اقلام به احتکار لوازم تجهیزات پزشکی شامل ماسک، دستکش و ... و یک کارگاه تولیدی دستکش سازی که اقدام به پخش الکل متانول نموده بوده کشف و به مراجع قضایی معرفی گردیدند.
 دکتر علیمرادیان افزود :تعدا 152 هزار ماسک n95 , ،فیلتر دار و سه لایه به مراکز آموزشی و درمانی توزیع گردید.
معاون غذا و دارو از ساخت محلول ضد عفونی توسط ازمایشگاه کنترل مواد غذایی این معاونت هم  خبر داد که د رصورت تامین مواد اولیه این محول آماده به یمارستانهای تابعه توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: تدابیر لازم معاونت غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان اقدامات کرونا ویروس


( ۱ )

نظر شما :