در یاداشتی صورت گرفت؛

«در خانه بمانیم»؛ راهی برای رسیدن به روزهای خوش زندگی

۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۴ کد : ۸۰۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۲
این روزها «در خانه ماندن» معنای بیشتری پیدا کرده است، چراکه حضور یک مهمان ناخوانده و نادیدنی خیلی از داشته‌‌هایمان را به ما یادآوری کرده است. گویی برای نسل ما فرصتی ایجاد شد تا قدر داشته‌هایمان را بیشتر بدانیم.
«در خانه بمانیم»؛ راهی برای رسیدن به روزهای خوش زندگی

«قدر داشتههایت را بدان»؛ فرمول خوشبختی برای هر فردی در این جمله خلاصه میشود و این یک جمله کوتاه اما با مفهومی وسیع یکی از نصایح بزرگان و صاحبان تجربه است، اما ما انسانها هیچگاه قدر آن را نداسته و نخواهیم دانست. انگار این فرمول را فقط برای دوران پیری و در قالب یک نصیحت به سایر نسلها با خود باید به همراه داشته باشیم.

این فرمول این روزها معنای بیشتری پیدا کرده است چراکه حضور یک ویروس نادیدنی خیلی از داشته‌‌هایمان را به ما یادآوری کرده است مثل نعمت پدر و مادر، نعمت دورهمیهایی که قدرش را ندانستیم، نعمت آزادی برای حضور در جامعه و اجتماعات مذهبی از جمله نماز جماعت که به دلیل روزمرگی فراموششان کرده بودیم. گویی برای نسل ما یک فرصت ایجاد شد تا «قدر داشتههایمان را بدانیم».

هرچند این دوران خیلی سخت و طاقت فرساست، اما با رعایت توصیههای مسئولان و پزشکان به راحتی میتوان از این بحران عبور کرده و به روزهای خوش زندگی بازگردیم. امروز وقت آن رسیده که فرمول «در خانه بمانیم» را به عنوان فرصتی برای رسیدن به روزهای خوش زندگی فراموش نکنیم تا این روزها به تجربه تلخی برای ما تبدیل نشود.

کلید واژه ها: نوروز امسال در خانه بمانیم


نظر شما :