معاونت غذا و دارو اراک خبر داد؛

موادهای ضد عفونی کننده غیر مجاز

۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۴ کد : ۸۷۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۱۳
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو گفت: نمونه های رد شده توسط آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو تصاویر نمونه های فوق اکثرا حاوی متانول بودند و به همشهریان محترم اکیدا توصیه میشود از برند های فوق به هیچ وجه جهت ضد عفونی استفاده نشود.
موادهای ضد عفونی کننده غیر مجاز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: با توجه به بازدیدهای نظارتی و نمونه گیری های کارشناسان این معاونت از داروخانه ها و مراکز عرضه محلول های ضدعفونی، ضمن بیان دسته بندی مختلف این محصولات، انواع تقلبی شناسایی شده را معرفی کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید_۱۹ و لزوم توجه به امر پیشگیری، به عنوان مهمترین اصل مقابله با شیوع این بیماری، محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح در کشور تولید و توزیع شده است.

دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو تشریح کرد: این معاونت در راستای پیشگیری از هرگونه به خطر افتادن همشهریان گرامی در طی چند مرحله بررسی انجام شده نمونه های رد شده توسط آزمایشگاه کنترل  معاونت غذا و دارو به همراه تصاویر نمونه های فوق اکثرا حاوی متانول بودند و به همشهریان محترم اکیدا توصیه میشود از برند های فوق به هیچ وجه جهت ضد عفونی استفاده نشود.
ایشان یادآور شد: طبق قوانین وزارت بهداشت، تنها محل مجاز عرضه محلول های ضدعفونی داروخانه ها بوده و هر گونه عرضه خارج از چرخه دارویی کشور غیرمجاز است.

 

 

 

کلید واژه ها: نمونه های الکل های تقلبی


( ۵ )

نظر شما :