معاون غذا و داروی اراک هشدار داد:

با هرگونه توقف فروش اقلام دارویی و غذایی برای افزایش قیمت برخورد میشود

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳ کد : ۹۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۷
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: شرکت های پخش دارو، تجهیزات پزشکی و داروخانه ها حق عدم عرضه را ندارند/ با متخلفان به شدت برخورد می‌شود..
با هرگونه توقف فروش اقلام دارویی و غذایی برای افزایش قیمت برخورد میشود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی  اعلام کرد : شرکت های پخش دارو ، داروخانه ها و شرکت های عرضه کننده تجهیزات پزشکی حق عدم عرضه دارو و تجهیزات پزشکی را ندارند و در صورت شناسایی و اطلاع کارشناسان معاونت غذا و دارو از موجودی و عدم فروش با متخلفان  و احتکار کنندگان به شدت برخورد می‌شود.

دکتردلاور بیان کرد: جهت اطمینان خاطر همشهریان  و جلوگیری از بروز نگرانی در جامعه در حوزه دارو با توجه به اهمیت آن در تمامی شرایط ؛ داروها با هدف گذاری و هماهنگی کامل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک  توزیع خواهند شد.

معاون غذا و دارو اراک اظهار داشت: با توجه به برخی التهابات کنونی موجود در بازار باید با همکاری و هماهنگی بین معاونت غذا و دارو ، شرکت های توزیع دارو و سازمان‌ های بیمه‌گر سعی شود که تاثیرات سوء آن متوجه مردم نشود.

دکتر دلاور  در ادامه ابراز داشت: با توجه به برخی فشارهای مالی اخیر که بر متولیان این صنف وارد آمده است از سازمان های بیمه گر تقاضا داریم که پرداخت های دارویی را در اولویت قرار داده و هزینه‌های دارویی را سریعتر به داروخانه ها پرداخت نمایند تا داروخانه‌ها نیز بتوانند از عهده پرداخت به موقع مطالبات شرکتها برآیند.

معاون غذا و دارو ادامه داد: معاونت غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کمبودهای دارویی سطح استان را روزانه رصد نموده و ضمن مدیریت توزیع دارو مراتب را به سازمان غذا و دارو منعکس می نماید .با پیگیری های انجام شده انشا ا.. در آینده نزدیک برخی داروهای که به صورت مقطعی دچار کمبود شده اند نیز رفع خواهد شد.

همچنین ایشان از مردم عزیز و بیماران تقاضا کردند که از خرید بیش از نیاز و انبار کردن دارو خوداری کنند که این امر باعث ایجاد کمبود کاذب و عدم دسترسی برخی بیماران نیازمند به برخی داروها خواهد شد.

همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف  از عرضه کنندگان اقلام دارویی ،آرایشی بهداشتی با سامانه تلفنی 190تماس حاصل فرمایند تا در اسرع وقت پیگیری های لازم صورت پذیرد.

انهای پیام /

رسول غفاری

کلید واژه ها: هشدار دکتر دلاور


نظر شما :