روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک:

شهید چمران سازنده طلوعی بی پایان

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۹ کد : ۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۶
سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، از شیر بیشه نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.
شهید چمران سازنده طلوعی بی پایان

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک با صدور پیامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن 31 خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران ، روز بسیج را به جامعه حوزه سلامت و همکاران غذا و دارو سراسر کشور تبریک گفت.

سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.

روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک از شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان مجاهد خستگی ناپذیر و پرشور و با صلابت یاد شده و آمده است: شهید چمران شخصیت کم نظیری بود که از پایه ریزی انجمن های اسلامی دانشجویان در آمریکا تا حضور شجاعانه در مصر، لبنان، فلسطین و جبهه های خونرنگ جنوب و غرب ایران اسلامی جانفشانی کرد.

در این بیانیه همچنین، از شهید چمران به عنوان عارف دلسوخته و پرهیزکاری که با کوشش تحسین برانگیزش در راه تحصیل علم و کسب بالاترین مدارج علمی، هجرت در راه خدا، مبارزه و جهاد در جبهه های دفاع از اسلام را برگزید، یاد شده و آمده است: این شهید والامقام، سرانجام به آرزویش که همانا شهادت در راه حق تعالی بود، رسید.

شهید والامقام دکتر مصطفی چمران، از اولین وزیران دفاع جمهوری اسلامی، که در نخستین هفته های جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، با تشکیل ستاد جنگ های نامنظم، بنیان دفاع و مقاومت مردمی را در برابر تجاوز ارتش اشغالگر عراق پایه ریزی کرده بود، در سی و یکم خرداد ماه سال 60 در نبردی نابرابر به  شهادت رسید.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: شهید چمران