در پیام تبریک معاون غذا و دارو اراک مطرح شد:

عید فطر نماد بازگشت دوباره انسان از ماسوالله به الله

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۹۵۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۸۹
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر، این روز را رجعت به شاکله اصیل انسانیت برشمرد و از حضرت باریتعالی مسئلت نمود جایگاه امت اسلامی در همه شئون را مترادف فطرت ازلی انسانی قرار دهد.
عید فطر نماد بازگشت دوباره انسان از ماسوالله به الله

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، در پیام دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داو اراک آمده است:

فطر معنای آفرینش و خلقت اولیه می دهد و فلسفه نامگذاری روز پایانی رمضان تحت این عنوان، شاید هجرت دوباره انسان از ماسو الله به الله، در نتیجه ممارست بر زهد و عبادات بویژه درلیالی قدرباشد و واقع بینانه تر اینکه اگر هم به معنای تمام و کمال به ادراک ماهیت و ماهویت این سمبل یوم الله نایل هم نشده باشیم خوشحال خواهیم بود که لااقل در مسیرش راه پیموده ایم.

معنای حقیقی و برکات این بازگشت زیبنده را بندگانی  درک می کنند که روزه داری خود را به تقوا پیوند زده و رضایت الهی را کسب کرده اند.

  خداوند در قرآن می فرماید: "اذکرونی اذکرکم"  مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم! و این بدین معناست که در هر روزی از سال هم اگر بمانند روزهای ماه مبارک رمضان خود را به خدا نزدیک کرده و بر مبنای خواسته های او عمل کنیم ذات مهربان او نیز برکاتش را بر ما ارزانی خواهد نمود و برکات معنوی ماه ویژه خود را بر ما  استمرار می دهد.

کلید واژه ها: پیام تبریک عید فطر دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :