معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

۵۴۰ بازرسی از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی استان مرکزی انجام شد

۰۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۱ کد : ۹۵۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۵۴۰ مورد بازرسی در ایام شیوع ویروس کرونا از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌های این استان انجام شد.
۵۴۰ بازرسی از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی استان مرکزی انجام شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر «عباس علیمرادیان» افزود: در این مدت بازرسان حوزه  غذا و داروی استان  ۳۰۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های خصوصی، ۴۰ بازرسی از داروخانه‌های دولتی و ۲۰۰ مورد از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی انجام دادند.

وی اظهار داشت:  بسیاری از واحدها و افراد در ایام شیوع کرونا اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل در استان کردند که با نظارت بازرسان و کارشناسان  با مواردی که مطابق با پروتکل‌های بهداشتی نبود برخورد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  بازار عرضه مواد ضدعفونی و الکل اکنون تا حدودی کنترل شده و برای فصول پاییز و زمستان که احتمال شیوع احتمالی و آمار بالای کووید ۱۹  وجود دارد، تامین و ذخیره سازی مناسب دارویی، ماسک، دستکش و محلول‌های ضد عفونی برنامه‌ریزی می‌شود.

علیمرادیان افزود: ۳۰۰ هزار ماسک در بخش خصوصی و ۶۰۰ هزار عدد ماسک در بخش دولتی تولید و توزیع شده و اکنون بازار استان برای این محصول بهداشتی اشباعشده و تناسب عرضه و تقاضا ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: ۵۶۵ مکان عمومی این استان در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا به‌علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در این مدت  ۱۹ هزار و ۷۲۲ واحد  صنفی و خدمات عمومی استان با مشارکت ۱۴۵ بازدید شده و ارزیابی بهداشتی شدند.

علیمرادیان افزود: ۳۴ هزار و ۴۱۶ بازرسی  از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان انجام گرفت که ۵۹۸ واحد به علت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی مهر و موم شد.

وی اظهار داشت: 9 هزار و ۴۴۹ کارگاه در این مدت بازرسی شد که 240 مورد از این اماکن اخطار گرفتند و هفت واحد متخلف به دادگاه  معرفی شدند.

کرونا  که ویروس عامل آن از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا و نیز اشیای آلوده منتقل می‌شود و هنوز  دارو و واکسن مشخصی برای آن  شناسایی نشده است،   اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد.

کلید واژه ها: بازرسی از مراکز تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :