با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو؛

اولین شهرک دارویی مواد موثره دارویی در غرب آسیا افتتاح شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۴ کد : ۹۸۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲۹
فاز اول نخستین شهرک مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
اولین شهرک دارویی مواد موثره دارویی در غرب آسیا افتتاح شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکترعلیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خبر داد: فاز اول نخستین شهرک مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

دکتر علیمرادیان افزود: این شهرک از امروز به عنوان اولین مجموعه یکپارچه تولید مواد موثره دارویی در غرب آسیا در ۱۳ هکتار با طراحی ویژه و ایجاد انبار کالا و گمرک مرکزی، پساب و فاضلاب مرکزی، آزمایشگاه مرکزی و ایجاد شتاب دهنده‌های صادراتی، به عنوان نگین تولید مواد موثره دارویی در خاورمیانه آغاز به کار می‌کند.

معاون غذا و دارو اراک گفت: فاز نخست این شهرک شامل خط کامل تولید استامینوفن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۵ میلیون دلار است که فروش سالیانه آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۱۰ میلیون دلار از محل صادرات، برآورد می‌شود.

 

دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو  با حضور در افتتاحیه شرکت پتروشیمی کیمیاگران اظهار کرد: امروز صنعت پتروشیمی یک صنعت استراتژیک بوده و بنا به نظر وزارت بهداشت این شرکت از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به شیوع کرونا در کشور در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات موردنیاز خودکفا شده و امکان صادرات آن با تلاش همکاران در این قبیل شرکت‌ها فراهم شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تفویض اختیار به دانشگاه‌ها است و اعطای سرتیفیکیت به شرکت‌های تولیدی را خارج از نوبت پیگیری می‌کنیم.

شانه ساز با بیان اینکه تأمین ارز یکی از مشکلات خاص در این حوزه است، گفت: طی این سال‌ها برای کاهش وابستگی ارزی تلاش شده است.

کلید واژه ها: اولین شهرک دارویی مواد موثره دارویی در غرب آسیا افتتاح و بهره برداری


نظر شما :