با پیگیری معاونت غذا و دارو اراک صورت گرفت؛

ارائه خدمات مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC معاونت غذا و دارو با شماره تلفن همراه در ساعات عصر

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۴ کد : ۹۹۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۹۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC این معاونت پاسخگوی سؤالات دارویی که در زمینه کمبودهای دارویی، نحوه مصرف داروها و مسمومیت‌ها از ساعت ۸ الی ۱۵ با شماره ۱۹۰پاسخگو بوده است از ساعت ۱۵: الی ۲۰ نیز با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ راه اندازی شد.
ارائه خدمات مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC  معاونت غذا و دارو با شماره تلفن همراه در ساعات عصر

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکترعلیمرادیان معاون غذا و داروبا اعلام این خبر اظهار داشت: کارشناسان مرکز DPIC به وسیله سامانه 190 در خصوص افزایش آگاهی شهروندان، اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این مرکز در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات بوده و در ساعات غیر اداری از ساعت 15 الی 20 با شماره تلفن 09188939395 پاسخ داده خواهد شد.

دکتر علیمرادیان گفت:
 معمولاً یکی از بیشترین تماس های مردم با سامانه ۱۹۰ در رابطه با کمبودهای دارویی است از همین رو بلافاصله پس از دریافت گزارشات، موضوع توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و در کوتاهترین زمان ممکن اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه موارد کمبود دارویی معمولا مربوط به داروهای وارداتی است، ادامه داد: تنها در مواردی که کمبود گزارش شده کشوری باشد گاهی تامین دارویی با تاخیر مواجه می شود اما در این موارد نیز بلافاصله پس از برطرف شدن مشکل، دارو تامین و به سرعت در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: پیگیری کمبودهای دارویی به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره درخصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، دریافت گزارش مسمومیت دارویی و راهنمایی در زمینه اقدامات اولیه در مسمومیت ها و همچنین دریافت شکایات و انتقادات مردمی از عملکرد داروخانه ها از مهمترین خدمات ارائه شده توسط مرکز DPIC است.

کلید واژه ها: مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC


نظر شما :