اهمیت آزمایشات بر روی مواد غذایی در دوران پاندمی کرونا

۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۹ کد : ۱۲۷۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۶۲
کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو گفت: ویروس کرونا در دراز مدت قطعا بر امنیت غذایی جهان اثر خواهد گذاشت. بنابراین جمعیت آسیب پذیر بیش از دیگر اقشار جامعه با ناامنی غذایی مواجه خواهد شد.
اهمیت آزمایشات بر روی مواد غذایی در دوران پاندمی کرونا

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، خانم دکتر سونیا اسدی کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو بیان کرد: ویروس کرونا در دراز مدت قطعا بر امنیت غذایی جهان اثر خواهد گذاشت. بنابراین جمعیت آسیب پذیر بیش از دیگر اقشار جامعه با ناامنی غذایی مواجه خواهد شد.
وی افزود: از آن جایی که در مقطع زمانی کنونی، مقابله با ویروس کرونا، الویت وزارت بهداشت می باشد، نباید از سایر زمینه ها غافل شد و پایش کیفیت مواد غذایی تولیدی توسط کارخانجات همچنان مهم و بنیادی است و با توجه به شیوع پاندمی در سراسر کشور این امر نباید نادیده گرفته شود.
دکتر اسدی ادامه داد: از آن جایی که تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از مواد غذایی مفید در زمان پاندمی به مردم توصیه می شود لذا ، تقاضا برای این نوع از مواد غذایی بالا خواهد رفت که قطعا تلاش مضاعف تولیدکنندگان را می طلبد و با افزایش تولید، انتظار می رود که تولید کنندگان از کیفیت محصول نکاهند و این وظیفه خطیر به عهده آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو می باشد.

کلید واژه ها: اهمیت آزمایشات کارشناس آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو دکتر سونیا اسدی


( ۱ )

نظر شما :