موفقیت ۱۰۰ درصدی پوشش برنامه غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک

۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۲۹۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۷۸
مهندس مختاری جانشین مدیر اداره نظارت معاونت غذا و دارو اراک گفت: موفقیت استان مرکزی در پوشش برنامه غنی سازی آردهای خبازی، در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۰۰ درصدد بوده است.
موفقیت ۱۰۰ درصدی پوشش برنامه غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارواراک،مهندس مختاری، جانشین مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک درصد زیادی از جمعیت جهان، گرسنگی پنهان را تحمل می کنند و از کمبود ریزمغذی ها رنج می برند. کم خونی ناشی از فقر آهن، یکی از مشکلات شایع بوده که با کمبود این ترکیبات بروز می کند که دنیا راه حل های متعددی برای مقابله با آن مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: برنامه غنی سازی آرد گندم ویژه نانوائی با پرمیکس آهن و اسید فولیک  در ایران به عنوان یک راهکار جهت رفع کم خونی سالهاست اجرا می گردد ، به این نحو که آرد مصرفی جهت نان لواش و تافتون و نان بربری در کارخانجات آرد سازی سطح کشور با پرمیکس آهن و اسید فولیک  غنی سازی می شود و توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو به صورت منظم کنترل می گردد که بر اساس پایشهای بعمل آمده بر روی نمونه های آرد تولیدی کارخانجات آرد سازی استان ،خوشبختانه میزان موفقیت این دانشگاه در پوشش برنامه غنی سازی استان مرکزی در 6 ماهه اول سال جاری برابر با  100 درصد بوده است.

مهندس مختاری جانشین مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک ادامه داد: درصد زیادی از جمعیت جهان، گرسنگی پنهان را تحمل می کنند و از کمبود ریزمغذی ها رنج می برند. کم خونی ناشی از فقر آهن، یکی از مشکلات شایع بوده که با کمبود این ترکیبات بروز می کند که دنیا راه حل های متعددی برای مقابله با آن مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه غنی سازی آرد گندم ویژه نانوائی با پرمیکس آهن و اسید فولیک درایران به عنوان یک راهکار جهت رفع کم خونی سالهاست اجرا می گردد ، به این نحو که آرد مصرفی جهت نان لواش و تافتون و نان بربری در کارخانجات آرد سازی سطح کشور با پرمیکس آهن و اسید فولیک غنی سازی می شود و توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو به صورت منظم کنترل می گردد که بر اساس پایشهای بعمل آمده بر روی نمونه های آرد تولیدی کارخانجات آرد سازی استان ،خوشبختانه میزان موفقیت این دانشگاه در پوشش برنامه غنی سازی استان مرکزی در 6 ماهه اول سال جاری برابر با  100 درصد بوده است.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: برنامه غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک مهندس مختاری معاونت غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :