تداوم توزیع انسولین مورد نیاز بیماران استان مرکزی

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۷ کد : ۱۳۸۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با پیگیری انجام گرفته انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی این استان از هفته گذشته در داروخانه‌های منتخب در حال توزیع است
تداوم توزیع انسولین مورد نیاز بیماران استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروبیان کرد: در زمان حاضر در صدد هستیم تا توزیع این دارو با رایزنی های انجام گرفته با شرکت های موزع شتاب بیشتری بگیرد.
وی اظهار داشت: پیش از این نیز اعلام شد که بخش بزرگی از بیماران هدف برای دریافت انسولین قلمی مورد نیاز مراجعه می کنند، پس از بررسی وضعیت آنان در سامانه مشخص می شود که داروی آنان تمام نشده و اغلب به دست نیاوردن دارو در روزها و ماه‌های آینده، آنان را مضطرب کرده است.
این مسؤول تاکید کرد: شمار بیماران دیابتی این استان نیز مشخص  بوده و بر این مبنا سهمیه در نظر گرفته شده نیاز گروه های هدف را برطرف می کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی اظهار داشت: کمبود انسولین قلمی مختص به این استان نیست و در تمامی سطح کشور این موضوع وجود دارد.
دکتر علیمرادیان افزود: طبق تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تلاش می شود هیچ بیماری بدون انسولین نماند و تاکنون این موضوع نیز اتفاق نیفتاده است.
وی اضافه کرد: بیماران می توانند برای پاسخ به نیازهای خود با خط ۱۹۰ تماس بگیرند و در صورت وجود انسولین از محل توزیع آن مطلع شوند و سپس  برای دریافت آن به داروخانه ها مراجعه کنند.
معاون غذا و دارو  گفت: انسولین فقط به بیماران دارای پرونده داده خواهد شد و به صورت دستی به فرد دیگری داده نمی‌شود.
وی اظهار داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهمیه اقلام انسولین در هر استان برای گروه های هدف توزیع خواهد شد و به هیچ عنوان از استان خارج نخواهد شد.
وی در خصوص نحوه توزیع انسولین نیز گفت: از این به بعد با توجه به راه اندازی سامانه  ttac تحویل انسولین با بیماران از طریق ثبت اطلاعات در این سامانه انجام می شود و امکان دریافت خارج از سهمیه برای بیماران در سطح کشور وجود ندارد و هر بیمار صرفا می تواند سهمیه خود را دریافت نماید.
پایان پیام/

کلید واژه ها: توزیع انسولین دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :