معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

محصولات غذایی با نشانگر رنگی، مناسب ترین انتخاب از نظر تغذیه ای می باشند

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۲ کد : ۱۴۵۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۵۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه با شعار «تغذیه سالم جهت پیشگیری از کرونا»، محصولات غذایی با نشانگر رنگی را، مناسبت ترین انتخاب از نظر تغذیه ای عنوان کرد.
محصولات غذایی با نشانگر رنگی، مناسب ترین انتخاب از نظر تغذیه ای می باشند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه با شعار «تغذیه سالم جهت پیشگیری از کرونا» با اشاره به اهمیت جدول نشانگر رنگی بر روی بسته بندی محصولات غذایی و آشامیدنی، اظهار داشت ؛ جدول مذکور به منظور اطلاع مصرف کنندگان از میزان انرژی ، قند، چربی ، نمک و اسیدهای چرب ترانس موجود در مواد غذایی، می باشد .

وی با تاکید بر اینکه مردم در هنگام خرید محصولات خوراکی حتما باید جدول نشانگر رنگی را مطالعه نمایند، گفت ؛ رنگ قرمز بر روی هر یک از اجزاء در جدول، نشانگر وجود مقدار بالای آن جزء در ماده غذایی است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یاد آور شد ؛ همچنین رنگ زرد بیانگر مقدار متوسط و رنگ سبز نیز بیانگر مقدار مناسب سلامتی آن جزء، در ماده غذایی است . به عنوان مثال، چنانچه مقدار قند در جدول، قرمز باشد مصرف کننده دیابتی با دقت در این جدول متوجه می شود که مصرف این ماده غذایی برای او مناسب نیست.

معاون غذا و دارو با بیان اینکه محصولات غذایی با نشانگر رنگی سبز، مناسب ترین انتخاب از نظر تغذیه ای می باشند، اظهار داشت ؛ باید همواره سعی کنیم محصولات غذایی با نشانگر حاوی رنگ سبز و نارنجی بیشتر و رنگ قرمز را کمتر در اولویت خرید و مصرف خود قرار دهیم.
انتهای پیام//

رسول غفاری

کلید واژه ها: محصولات غذایی با نشانگر رنگی معاون غذا و دارو اراک هفته بسیج ملی تغذیه سالم


نظر شما :