کارشناسان معاونت غذا و دارو در خدمت مردم

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۹ کد : ۱۶۱۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۲
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از آغاز شروع طرح ستاد نوروزی، علاوه بر بازرسی ها، کارشناسان غذا و دارو ۲۴ ساعته در خدمت مردم استان مرکزی هستند.
کارشناسان معاونت غذا و دارو در خدمت مردم

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان در برنامه رادیویی گلبهار از صدای شبکه آفتاب، افزود: با توجه به طرح ستاد نوروزی که از بیست و پنجم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دار خواهد بود، از داروخانه ها، مراکز عرضه مواد آرایشی بهداشتی و واحدهای تولید کننده صنایع غذایی بازرسی به عمل آمده است.

وی بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۷۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها صورت گرفته که از این میان ۵۳ مورد مربوط به داروخانه های خصوصی و ۱۷ مورد مربوط به داروخانه های دولتی بوده و تخلفی تاکنون مشاهده نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: از مراکز عرضه کننده مواد آرایشی بهداشتی ۱۷ مورد بازرسی و از واحدهای تولیدی صنایع غذایی نیز ۴۷ مورد بازرسی توسط کارشناسان ما در معاونت غذا و دارو صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در طی این مدت ۱۶۰ نمونه مواد غذایی نیز ارسال گردیده که ۱۴۱ مورد آزمون به منظور حفظ سلامت مردم بر روی آنها صورت گرفته است.

دکتر علیمرادیان با توجه به اینکه پیگیری شکایات مردمی در تمامی روزها حتی روزهای تعطیل حائز اهمیت است، گفت: سامانه کشوری ۱۹۰ به منظور رسیدگی به شکایات و طرح سوالات مردمی تدوین شده است که تا این مدت هزار مورد تماس صورت گرفته، اما با توجه به اینکه این سامانه کشوری بوده و در ساعات بعدازظهر و شب به تهران منتقل می شود، بدین منظور شماره تلفن ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ برای پاسخگویی به سوالات هم‌استانی ها و پیگیری شکایات و کمبودهای دارویی به صورت ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده است.

کلید واژه ها: اقدامات معاونت غذا و دارو اقدامات در ایام نوروز دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :