عدم مشاهده تخلف در مراکز دارویی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۴ کد : ۱۶۲۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از زمان آغاز ستاد نوروزی تاکنون با توجه به بازرسی های صورت گرفته، هیچ گونه تخلفی در مراکز دارویی مشاهده نشده است.
عدم مشاهده تخلف در مراکز دارویی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان افزود: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته و همزمانی با شیوع بیماری کرونا ویروس، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از ابتدای اجرای طرح ستاد نوروزی و همزمانی با شیوع بیماری کرونا ویروس در ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۱ فروردین ماه از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی)، ۹۲ بازدید  صورت گرفته که  ۷۴ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه روزی و ۱۸ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.

وی افزود: این طرح با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه ها خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، بازرسی از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی انجام می شود، آغاز شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز ۴۸ مورد بازدید صورت گرفته که ۳۲ مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و ۱۶ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.

وی بیان کرد: در طول این مدت، ۴۰ مورد نمونه برداری صورت گرفته که تعداد ۲۵۶ مورد آزمون روی این موارد انجام شده است و عدم انطباق یک نمونه الکل مارک گلریز گزارش شده است.

کلید واژه ها: اقدامات در ایام نوروز معاونت غذا و دارو


نظر شما :