اطمینان به کالاهای دارای مجوز از سازمان غذا و دارو

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۷۲۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۹
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: محصولات دارای مجوز از سازمان غذا و دارو را با اطمینان مصرف کنید.
اطمینان به کالاهای دارای مجوز از سازمان غذا و دارو

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر رضا تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: بر اساس قانونی که قدمتی بیش از 50 سال دارد، هم بر تولید و هم بر واردات محصولات غذایی و آشامیدنی نظارت داریم.

وی درباره روند نظارت بر مواد غذایی داخلی توضیح داد و اظهار داشت: از زمانی که شرکت یا فردی قصد احداث کارخانه دارد، باید در محل مناسبی آن را تولید کند تا آلاینده ها در اطراف آن نباشند و این موضوع باید به تایید اداره غذایی و آشامیدنی سازمان برسد. بعد از احداث موضوع شرایط خوب ساخت را بررسی می کنیم تا سالن ها و آزمایشگاه ها از نظر بهداشتی درست باشند و برای این موضوع کارخانه باید فردی را به عنوان مسئول کنترل کیفیت استخدام کند.

مدیر اداره مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو تصریح کرد: به طور کلی برای تولید کننده داخلی سه موضوع اصلی مد نظر قرار داده شده؛ نخست محصول غذایی که قرار است به مردم عرضه شود، در چه جایی تولید شده است. توسط چه فردی تولید شده است یعنی تولید کننده اهلیت این کار را داشته باشد و سوم اینکه فرمالیسیون و ترکیب آن مشخص باشد و از مواد غیر مجاز استفاده نشود.
وی تاکید کرد: وقتی محصولی مجوز پروانه ساخت و عرضه را از سازمان غذا و دارو گرفت، مصرف کننده می تواند با خیال آسوده آن را مصرف کند. این پروانه ساخت در ذیل سیب سلامت که آرم سازمان غذا و دارو است، آمده است. بعد از اینکه پروانه ساخت اعطا شد، کنترل های بعدی صورت می گیرد که این کنترل ها هم در کارخانه و هم در سطح عرضه انجام می شود.

کلید واژه ها: اطمینان مجوز از سازمان غذا و دارو دکتر رضا تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی


نظر شما :