دو شهر زرد و ۱۰ شهر نارنجی در استان مرکزی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۱ کد : ۱۷۲۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیچ یک از شهرستان های استان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار ندارند و در استان مرکزی دو شهرستان تفرش و کمیجان در وضعیت زرد قرار دارند.
دو شهر زرد و ۱۰ شهر نارنجی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در‌ خصوص آخرین وضعیت شهرستان های استان مرکزی، بیان کرد: با توجه به آخرین گزارشات، دو شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: دو شهرستان تفرش و کمیجان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند و در حال حاضر در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: تنها غفلت و ساده انگاری مردم در تعطیلات نوروز موجب شد که ماه ها استان مرکزی زیر بار این ویروس کمر خم کند و تمامی مراکز ما با بیماران کرونایی درگیر شوند.

وی تاکید کرد: رفتار امروز ما فردای ما را میسازد و نمی توانیم پیش بینی کنیم که در آینده چه وضعیتی خواهیم داشت چرا که تنها دو شهرستان زرد و اکثر شهرستان ها نارنجی هستند و این پایبندی در رعایت پروتکل های بهداشتی است که باعث می‌شود هفته‌های آتی مابقی شهرستان‌ها زرد شوند و یا همین وضعیت نارنجی مجدداً به قرمز کشانده شود.

دکتر جمالیان تصریح کرد: نباید به بهانه اینکه اکنون از وضعیت قرمز فاصله گرفته ایم در رعایت  نکات بهداشتی سست شویم چراکه عادی انگاری همانا و رخداد یک پیک سهمگین دیگر همان.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن اشاره به اینکه دانشگاه تمام توان خود را در حوزه بهداشت و درمان، برای مهار و کنترل این ویروس به کار گرفته است، گفت: در حوزه بهداشت، همکاران بهداشت با تمام پتانسیل و قوا در حال واکسیناسیون گروه‌های هدف هستند و در حوزه درمان نیز همکاران درمان تمام تلاش و کوشش خود را جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی و بیماران غیر کرونایی با حفظ سلامتی آنها به کار گرفته اند، در این میان تنها توقع ما از مردم رعایت و پایبندی به نکات بهداشتی است که سود آن در درجه اول به نفع خود مردم بوده و باعث حفظ سلامتی آنها می شود.

 

کلید واژه ها: رنگ بندی شهرها کرونا استان مرکزی


نظر شما :