خبر خوش وزیر بهداشت در سفر به اراک

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۸ کد : ۱۸۰۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۸
دکتر نمکی: اجازه مصرف واکسن ایرانی کرونا صادر شده است.
خبر خوش وزیر بهداشت در سفر به اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، وزیر بهداشت که برای افتتاح طرح های سلامت محور در قالب پویش ره سلامت به اراک سفر کرده بود، گفت: خوشبختانه تا پایان تیر حدود ۱۵ میلیون نفر و تا پایان دولت گروه های هدفی که قول داده بودیم، واکسینه می شوند.
به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید نمکی بیان کرد: به مردم عزیز این قول را داده بودید بهار واکسن ایرانی به بازار برسد، که خدا را شاکریم که این امر محقق شد.
وی افزود: با توجه به ناشناخته بودن این ویروس و بیماری از همان روزهای نخست برای واردات واکسن با کشورهای مختلف وارد مذاکره شدیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه بعد از چند ماه از واردات واکسن نه تنها کشورهای دشمن بلکه بسیاری از دوستان ما نیز بر این راه مانع تراشی کرده و زیر قول خود زدند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای طراحی و ساخت واکسن ایرانی ۷ پلتفرم را به کار گرفتیم و خوشبختانه در این راه ره بیست ساله را در مدت زمان بسیار کوتاه طی نمودیم.
وی افزود: واکسن ایرانی ساخت داخل یکی از کم عارضه ترین، کم خطر و بی خطرترین نوع از واکسن ها است.
دکتر نمکی گفت: کلیه تجهیزات ناقص بیمارستانی و مراکز درمانی که توسط رئیس و مسئولان بیمارستان ها و نمایندگان مردم در مجلس به آن اشاره شد را تکمیل و رفع خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: ظرفیت تخت های ویژه در روزهای کرونایی در کشور تقریبا دو برابر شد که در نوع خود منحصر به فرد است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: تمام ظرفیتها و امکانات را بسیج خواهیم کرد تا بیمارستان خمین تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.
دکتر نمکی به پیگیری جدی برای افتتاح هر چه سریعتر پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز مبرم این شهر و استان و حتی استان های همجوار، تلاش می کنیم این مرکز درمانی هر چه زودتر به چرخه درمان وارد شود.
وی یادآور شد: با اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان آشتیان و ایجاد اتاق عمل و سی‌تی اسکن در بیمارستان‌های خنداب و کمیجان موافقت می‌شود.
وی تصریح کرد: با وارد کردن و تزریق هزار دستگاه آمبولانس به مجموعه سلامت کشور، مشکل کمبود آمبولانس این استان و برخی شهرستان های محروم که نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند، رفع خواهد شد.
وی گفت: دانشکده داروسازی که مسئولین به آن اشاره نمودند نیز در صورت نظر مثبت کارشناسان و ارزیابی آنان در استان دایر خواهد شد.
وی در پایان افزود: در حوزه سرطان و به ویژه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان آیت الله خوانساری نیز تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این مرکز که قطب اصلی درمان سرطان غرب کشور محسوب می شود، مرتفع شود.

کلید واژه ها: سفر وزیر بهداشت اراک واکسن ایرانی مجوز


( ۱ )

نظر شما :